مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان :

بسیج دانشجویی گلستان در 7 حوزه به کمک مردم آمد / راه اندازی مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای کرونا ، کار ویژه بسیج دانشجویی بود

1403-06-30 02:06:47
0
60
بسیج دانشجویی گلستان در 7 حوزه به کمک مردم آمد / راه اندازی مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای کرونا ، کار ویژه بسیج دانشجویی بود
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">جواد فرامرزی گفت: بسیج دانشجویی استان گلستان در 7 حوزه درمانی ، تولید تجهیزات ، تهیه پک های بهداشتی ، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی ، تهیه بسته های ارزاق و معیشتی ، حوزه فعالیت رسانه ای و ایجاد مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای ویروس کرونا به مردم استان گلستان در شرایط بحران کرونایی خدمات رسانی کرد .</span></p>

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اقدامات بسیج دانشجویی در بحران کرونایی استان گلستان گفت: در خصوص اقدامات ناحیه بسیج دانشجویی استان گلستان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان گلستان، این ناحیه از اوایل اسفند ماه سال 98 با تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا، به مواجه با این موضوع پرداخت.

وی افزود: از همان ابتدا ، حوزه های مختلفی برای فعالیت وجود داشت ؛ از جمله کمک در حوزه مسائل بهداشتی و درمان بیماران مبتلا به این ویروس که در این زمینه حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گرگان با تعداد 90 نفر از دانشجویان بسیجی رشته های پزشکی و پرستاری در بیمارستان ها و مراکز درمانی در کنار کادر پزشکی به ارئه خدمات به بیمارن پرداختند .
جواد فرامرزی ادامه داد : از همین مجموعه 90 نفری ، 15 نفر در مرکز و سامانه پاسخگویی و مشاوره بهداشتی و درمانی 4030 به ارائه خدمت مشغول بودند .

تولید 80 هزار گان و ماسک توسط بسیج دانشجویان گلستان

وی گفت: با توجه به کمبودها موجود در سطح عمومی و درمانی در روزهای اول شیوع بیماری ، یکی دیگر از حوزه هایی که دانشجویان بسیجی به آن ورود کردند؛ حوزه تولید تجهیزاتی همچون گان، ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود که این اقدامات ایجاد کارگاهای تولیدی در سطح بسیج دانشجویی کردکوی، علی آباد، آزادشهر و گنبد کاووس انجام گرفت و مسلما  با توجه به شرایط، این اقدامات ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان ادامه داد: تولید به موقع 78 هزار و 900 ماسک، 1100 گان و تولید 950 لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط بسیج دانشجویان، توانست بخش قابل توجهی از نیازمندی و مشکلات استان گلستان را در حوزه تجهیزات مرتفع کند .

ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در436 نقطه استان گلستان

فرامرزی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئله ضدعفونی معابر و اماکن برای در امان ماندن مردم از ویروس کرونا، یکی دیگر از اولویت ها بود؛ گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان گلستان با مرحله ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی در 436 نقطه استان گلستان به این موضوع ورود کرد.

تهیه و توزیع یکهزارو 780 پک بهداشتی، فرهنگی و آموزشی در سطح استان گلستان

وی گفت: یکی از حوزه های دیگری که بسیج دانشجویی استان گلستان به آن ورود کرد؛ حوزه تهیه و توزیع پک های بهداشتی و آموزشی بود که در این زمینه یکهزارو 780 پک تهیه و در بین مردم استان گلستان توزیع شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان اضافه کرد: این پک های بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و بروشورهای بهداشتی بود که بیشتر در بخش های محروم شهرها توزیع شد.

تهیه و توزیع 255 بسته معیشتی و ارزاق در بین نیازمندان

فرامرزی گفت: با توجه به فشار اقتصادی که به مردم نیازمند در دوران قرنطینه وارد شد؛ تهیه و توزیع بسته های معیشتی و ارزاق در دستور کار بسیج دانشجویی استان گلستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با شناسایی خانواده های نیازمند در سطح استان، تعداد 255 بسته معیشتی و ارزاق در بین جامعه هدف توزیع شد.

فعالیت در حوزه رسانه تحت عنوان امید آفرینی و ایجاد آرامش در جامعه

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان تاکید کرد: یکی از مواردی که در دوران بحران کرونا حائز اهمیت بود ؛ ایجاد فضایی آرام برای مردم و امید آفرینی در جامعه بود که بسیج دانشجویی استان گلستان در بسترهای شبکه های اجتماعی، سایت ها و خبرگزاری ها با تهیه و انتشار مطالب و محتواهای امید بخش در راستای هدف یاد شده به فعالیت پرداختند.

راه اندازی مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای شیوع ویروس کرونا در استان گلستان

وی با اشاره به اهمیت داشتن موضوع مطالعه و سنجش پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در زمینه های گوناگون گفت : از جمله مسائلی که تاکنون در سطح استان به طور جدی به آن توجه و پرداخته نشده است ؛ بحث انجام مطالعات ، آینده پژوهی و احصاء پیامدهای ناشی از شیوع این ویروس در استان گلستان و بروز مشکلات یا مواجهات احتمالی آینده در حوزه های مختلف است .

فرامرزی افزود : برای رفع این نقیصه؛ ناحیه بسیج دانشجویی استان گلستان در راستای تحقق رسالت ذاتی خود و در کنار مجموعه فعالیت های جدی و جهادی خود در سایر زمینه های مربوط به مقابله با ویروس کرونا ، اقدام به راه اندازی مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان گلستان نموده است .

وی در زمینه تشریح چگونگی راه اندازی و فعالیت این مرکز گفت : مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان گلستان با مشارکت و همکاری تعداد زیادی از اساتید دانشگاه ، کارشناسان و دانشجویان دانشگاه های استان راه اندازی شده است و به مطالعه و پیامد سنجی در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، امنیتی ، مذهبی ، کشاورزی و محیط زیست ، بهداشت و درمان و ... می پردازد .

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت : اخذ نظرات نخبگان و اساتید ، جمع بندی و سنجش صحیح پیامدها ، تحلیل دقیق داده ها ، اولویت بندی مسائل و مشکلات احتمالی ، تبیین و ارائه مشکلات احتمالی به مجموعه های مرتبط با آن ، مطالبه گری های لازم برای مواجهه صحیح و حل مشکلات و غیره از جمله اهداف راه اندازی و فعالیت این مرکز است .

وی در پایان با اشاره به استقبال خوب دانشجویان، اساتید و نخبگان استان از راه اندازی این مرکز اذعان کرد : درب مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان گلستان به روی همه کارشناسان و صاحب نظران باز است تا با ارائه دیدگاه ها و نظرات خود ، زمینه تکمیل این پروژه علمی و تحقیقی برای حل مشکلات احتمالی آتی را فراهم آورند .

انتهای پیام /

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار