امام جمعه کلاله:

جان مردم برای حکومت اسلامی حائز اهمیت است

1403-06-30 04:06:01
0
64
جان مردم برای حکومت اسلامی حائز اهمیت است
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">امام جمعه کلاله گفت: جان انسان ها به اندازه ای برای حکومت اسلامی حائز اهمیت که برای جلوگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا، ولی امر مسلمین با برگزار نشدن نماز جمعه و جماعت موافقت کردند.</span></p>

به گزارش کلاله خبر، حجت الاسلام رضا کشیری در خطبه های مکتوب نماز جمعه شهرستان کلاله، ضمن دعوت مومنین و مومنات به توحید و تقوا الهی، گفت: تقوا یعنی جایی که خدا می‌پسندد حاضر شویم و جایی که نمی پسندد،حاضر نشویم.

وی با بیان این که خداوند متعال به یکی از پیامبران بنی اسرائیل که دچار قحطی شده بودند؛ فرمود: به مردم بگو که شما با بدن های نجس، دست هایی آلوده به حق الناس و شکم های پر از مال حرام به سوی من می آیید و به همین جهت من بر شما خشمگین هستم؛ گفت: برادران و خواهران مسلمان حق الناس باعث مستجاب نشدن دعا و نیامدن باران می شود؛ لذا نباید خودمان را مدیون مال دیگران کنیم.

امام جمعه کلاله در تکمیل سخنان خود ادامه داد: امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: هرگاه انسان از راه حرام مال به دست آورد و با آن حج به جا آورد، عمره انجام دهد و صله رحم نماید؛ خداوند از وی قبول نمی کند.

وی در خطبه دوم خود با اشاره به آیه ۴ سوره مبارکه طلاق، گفت: هر کس تقوای الهی پیشه کند؛ خداوند کارها را بر او آسان می‌کند.

وی افزود: یکی از احکام ضروری و نشانه مسلمانی مسئله بهداشت و نظافت فردی و اجتماعی است که حتی پیامبر اسلام(ص) نیز در این خصوص فرمودند: با هر ابزاری که می شود از نظافت و پاکیزگی پاسداری کنید؛ زیرا بنیان اسلام بر نظافت و و بهشت برای فرد نظیف آماده شده است.

حجت الاسلام کشیری تاکید کرد: در این ایام که بیشتر کشورها به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ یکی از بهترین کارها رعایت نظافت و بهداشت فردی و اجتماعی و دوری از اجتماع کردن است.

امام جمعه کلاله ادامه داد: جان انسان ها به اندازه ای برای حکومت اسلامی حائز اهمیت که برای جلوگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا، ولی امر مسلمین با برگزار نشدن نماز جمعه و جماعت موافقت کردند.

وی در پایان خطبه های نماز جمعه کلاله گفت: جای دارد از کلیه پزشکان، پرستاران، خیرین سلامت، نیروهای خدوم نیروی انتظامی بسیج و سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای انقلابی و پیرو رهبری، شهرداری، شبکه بهداشت و همه نیروهای مردمی فعال در مبارزه با ویروس کرونا، تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار