موضوعی که باعث نگرانی فرماندار شد؛

افزایش ازدواج و باراداری در سنین زیر 18 سال در مراوه تپه

1403-06-30 10:06:35
0
62
افزایش ازدواج و باراداری در سنین زیر 18 سال در مراوه تپه
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">فرماندار مراوه تپه گفت: متاسفانه شاهد ازدواج و بارداری در سنین نامناسب در شهرستان مراوه تپه هستیم که مشکلات زیادی برای زوجین بوجود می آورد.</span></p>

امانگلدی ضمیر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: آمار ازدواج در ۹ ماه گذشته از سال جاری، تعداد ۴۴۷ مورد بود که نسبت به زمان مشابه سال۹۷ یک درصد افزایش داشته است.
وی افزود: یکی مشکلات و نگرانی ها در این شهرستان ازدواج و بارداری زیر ۱۸ سال است که در این شهرستان ۳۱ در صد ازدواج ها در مدت یاد شده، زیر ۱۸ سال بوده و میانگین آن ۶ درصد بارداریها می باشد که از میانگین استانی(۳.۵ درصد) بالاتر است.
وی با تاکید بر بارداری در سنین مناسب، ادامه داد: بارداری در سن بالای ۳۵ سال هم در ۹ ماهه اول سال جاری در این شهرستان ۱۶ درصد بوده که این میانگین نیز از میانگین استانی(۹.۵ درصد) بالاتر می باشد.

به گزارش کلاله خبر، در ذیل به برخی از مشکلات و عوارض باداری در سنین پایین و بالا می پردازیم:

بارداری در سن کمتر از 20 سال چه خطراتی دارد؟

بارداری در سنین زیر 20 سال مادر را با خطر زایمان زودرس، وزن‌گیری ناقص نوزاد و سقط جنین روبرو می‌کند. همچنین خانم‌ها در این سنین از نظر روانی و عاطفی آمادگی لازم را برای پذیرش مسوولیت مادرشدن ندارند که بی‌شک این مساله آنها را با چالش‌های خاصی پس از زایمان روبرو می‌کند.

چرا خطرات بارداری پس از 35 سالگی جدی است؟

با افزایش سن بارداری خطر سقط جنین، کنده شدن جفت، افزایش فشارخون و دیابت بارداری و مرگ‌های غیرقابل‌توجیه داخل‌رحمی افزایش می‌یابد. بر این اساس توصیه می‌شود خانم‌ها در صورت امکان پیش از 35 سالگی اقدام به بارداری کنند چون خطراتی مثل افزایش ناباروری و درنتیجه تقاضای بیشتر برای لقاح آزمایشگاهی (IVF) و افزایش غم‌انگیز مشکلات مربوط به جنین، سقط، بارداری خارج‌رحمی، فشارخون، دیابت بارداری، اختلالات ژنتیکی، اسکیزوفرنی، بارداری دوقلویی دوتخمکی، جداشدن زودرس جفت، جفت سرراهی و سزارین از جمله عوارضی هستند که در صورت بارداری در سنین بالا می‌توانند گریبان مادر یا جنین را بگیرند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار