خاطره یک رزمنده دفاع مقدس در کلاله؛

سردار سلیمانی عاشق کشک سیستانی بود

1403-07-30 11:07:08
0
166

همرزم و همسفره سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی، عاشق کشک سیستانی بود.

به گزارش کلاله خبر به نقل از راه اترک، این بار خبرنگار ما پای خاطرات جانباز و رزمنده دفاع مقدس، غلامعلی آبدهی مقدم، نویسنده و طنز نویس کشورمان ساکن روستای بربرقلعه از توابع شهرستان کلاله نشست.

خبرنگار ما نوشت: وقتی پیش رزمنده ها می رویم و پای صحبت انها می نشینیم؛ ناخودآگاه حرفهای آنها فقط خاطرات جبهه، رشادت و شهادت بهترین مردان خوب خدا می شود.

موقع شنیدن خاطره شد و کربلایی غلامعلی آبدهی مقدم که خودش خاطره ای بزرگ است، خاطره ای از اخلاص و سادگی سردار شهید قاسم میرحسینی، شهید محبعلی فارسی و سردار سلیمانی برایمان تعریف کرد.

ghasem1

شهید محبعلی فارسی، نفر اول از سمت راست در میان ایستاده ها می باشد

غلامعلی آبدهی مقدم گفت: قرار بود سال 62 از منطقه زابل  به جبهه اعزام شوم؛ من و محب(سردار محبعلی فارسی) همسایه و مانند دو برادر بودیم.

وی افزود: محب معلم و چندین بار به جبهه رفته بود ولی من اولین بارم بود که می خواستم به جبهه بروم و زمانی که نزد محب رفتم؛ به من گفت: صبر کن تا چند روز بعد با هم برویم ولی من گفتم: نه من می خواهم بروم و رفتم.

رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: خلاصه مدتی در جبهه بودم که یک روز متوجه شدم محب به منطقه آمده و در جستجوی من است؛ بالاخره یکدیگر را دیدم و او اصرار کرد که به سنگر آنها بروم و خلاصه من هم قبول کردم و به سنگر آنها رفتم.

وی ادامه داد: مدتی داخل چادرآنها سپری کردم؛ولی متوجه شدم که باید این جابجایی خود را به فرماندهی اطلاع می دادم؛ در این راستا نزد محب رفتم  و به وی گفتم: از جابجایی من، هیچ کس خبر ندارد؛ محب گفت: اشکال ندارد!.

آبدهی مقدم گفت: به محب گفتم: چطور اشکال ندار؟ مگر شما فرمانده تیپ و لشکر و غیره را می شناسید که ادعای درست شدن می کنید؟؛ محب با همان صورت مهربان خود رو به من کرد و گفت: مگه تو ندیدیشان؟ و من گفتم : نه.

این رزمنده اضافه کرد: محب گفت: شهردار امروز چادر کی بود؟؛ گفتم: قاسم میرحسینی. وی در جوابم گفت: خوب قاسم میرحسینی،  فرمانده تیپ 3 لشکر است.

رزمنده دفاع مقدس گفت: همان لحظه قاسم سلیمانی در حال آمدن به سمت ما بود. محب رو به من کرد و گفت: کی هر روز صبح  با تو کشک سیستانی می خورد؟؛ گفتم: قاسم سلیمانی(قاسم سلیمانی، کشک سیستانی را خیلی دوست داشت و به رزمنده هایی که مرخصی به زابل می رفتند، می گفت:حتما کشک سیستانی با خودتان بیاورید.).

آبدهی مقدم افزود: محب با خنده به من گفت: قاسم سلیمانی هم فرمانده لشکر است و من خیلی تعجب کردم و به سادگی و اخلاص بچه های رزمنده غبطه می خوردم.

راوی داستان دفاع مقدس تصریح کرد: بعدها محبعلی فارسی، به مقام فرمانده گردان 405 لشکر 42 ثارالله رسید.

کربلایی غلامعلی آبدهی مقدم در پایان گفت:سردار محبعلی فارسی، در سال 67 به اسارت دشمن زبون بعثی رسید و پس از بازگشت به میهن اسلامی، وارد سپاه شد ولی در نهایت در اردیبهشت امسال بر اثر شدت جراحات دوران جنگ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار