مدیرجهاد کشاورزی کلاله:

بیش از 53 هزار هکتار از مزارع کلاله زیر کشت رفت

1403-06-26 08:06:01
0
100
مدیرجهاد کشاورزی کلاله گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در شرق گلستان و بخصوص کلاله، تاکنون بیش از 53 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت محصولات پاییزه رفته است.

علی علیزاده در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به کاهش میزان نزولات جوی به ویژه در شرق استان گلستان و شهرستان کلاله تاکنون بیش از 53 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت محصولات پاییزه شامل گندم، کلزا، چغندرقند و جو رفته است.

وی افزود: با توجه عدم بارش باران موثر در 10 روز آینده، از کشاورزانی که قادر به آبیاری مزارع خود هستند؛ درخواست اقدام به این مهم را داریم.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله به کشاورزانی که اقدام به کاشت زودهنگام گندم کرده اند؛ توصیه کرد: با توجه به بروز آفت سوسک سیاه گندم یا زاگرس، کشاورزان به شکل مستمر از این مزارع بازدید داشته باشند و در صورت بروز این آفت براساس نظر کارشناس پهنه از طریق سمپاشی با آن مقابله کنند.

وی در پایان توصیه های خود، خاطرنشان کرد: کشاورزان کلزاکار نیز به صورت مستمر از مزارع خود بازدید داشته باشند و در صورت بروز بیماری «فوما» (ساق سیاه) نسبت به سمپاشی با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار