نیلکوه، کماکان در آتش می سوزد

1403-07-27 08:07:52
0
98

به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و وزش شدید باد، کوه نیلکوه کماکان در آتش می‌سوزد.

به گزارش کلاله خبر،از عصر دیروز ضلع جنوبی نیلکوه گالیکش دچار حریق شد و کماکان در آتش می‌سوزد.

به دلیل صعب‌العبور بودن نقاط آتش‌سوزی در ضلع جنوبی نیلکوه و وزش شدید باد کار اطفا حریق را با مشکل روبرو کرده است.

هم‌اکنون نیروهای منابع طبیعی و نیروهای محلی و همیاران طبیعت و غیره برای اطفا حریق در این منطقه حضور دارند.

در همین راستا،عصر روز گذشته(چهار شنبه) فرماندار گالیکش در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف‌اند تمام امکانات خود را به‌منظور پیشگیری، مقابله و بازسازی نقاط حادثه‌دیده در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

علی‌اصغر میرزایی افزود: با توجه به آغاز فصل زمستان و شرایط جغرافیایی شهرستان، احتمال بروز حوادث و پیشامدهای بحرانی نظیر سیلاب، بارندگی، سرمای شدید، آتش‌سوزی و ... بسیار زیاد است بنابراین مهم‌ترین هدف و برنامه در مواجهه با این حوادث احتمالی باید تلاش برای کاهش خسارات و هزینه‌ها باشد.

وی گالیکش را جزء پنج شهرستان بلاخیز و بحرانی استان گلستان برشمرد و افزود: فوریت در مقابله با امور بحرانی، آمادگی اولیه منابع انسانی و امکانات، پایش بهنگام و ارزیابی دقیق از شدت و میزان حوادث پیش‌آمده از موارد اجتناب‌ناپذیر در این خصوص بشمار می‌رود که باید بیش‌ازپیش موردتوجه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان قرار گیرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: از شب گذشته تاکنون پنج نقطه از شهرستان دچار حریق شده بود که با تلاش جوامع محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی، نیروهای منابع طبیعی و آتش‌نشانی، چهار نقطه در پاک ملی گلستان و چند نقطه روستایی مهارشده و تنها در مساحتی حدود 2/1 هکتار از منطقه قزلق روستای آب‌پران به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات اطفای حریق به‌کندی پیش می‌رود.

فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گالیکش در پایان تأکید کرد: همه دستگاه‌های عضو این ستاد جهت پیشگیری و مقابله با حوادث آمادگی کامل داشته و تمامی تجهیزات تحت اختیار خود را بدین منظور بکار گیرند.

گفتنی است؛  از ظهر سه‌شنبه سوم دی‌ماه نیز دو مورد آتش‌سوزی در محدوده پشت روستای تنگراه موسوم به دره شمالی و قوشه چشمه شهرستان گالیکش به وقوع پیوست و با تلاش چندین ساعته نیروهای محیط‌زیست، همیاران محیط‌بانی ‌و مردم محلی، در حال حاضر آتش در هر دو منطقه مهارشده و تلاش برای اطفاء کامل آتش در حال انجام است.

بر اساس برآوردهای حدود ۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی این دو منطقه طعمه حریق شده است./نیلکوه

انتهای پیام/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار