حجت الاسلام قرائتی:

برای نماز کودکان در کشور اقدام اساسی شود/ عدم توجه به مسجد در شهرک سازی ها

1403-08-01 09:08:32
0
96

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: برای نماز کودکان باید اقدام اساسی اتفاق بیفتد و نخستین تصمیم را باید دولت در این مسیر بگیرد‌.

به گزارش کلاله خبر به نقل از شبستان، حجت الاسلام محسن قرائتی امروز(چهارشنبه ۲۰ آذر) در همایش بزرگ مدیران، معاونان، مربیان پرورشی و آموزشی، فرهنگیان، ائمه جماعات و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس استان گلستان اظهار کرد: راه دعوت به نماز را باید بیاموزیم و خود را نباید فارغ التحصیل بدانیم و انسان هیچ وقت از تحصیل فارغ نمی شود.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: نماز فرمول دارد و نخست باید تصمیم بگیریم که در نماز خواندن ثابت قدم باشیم.

حجت الاسلام قرائتی به طرح تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در کشور نیاز به مرد تحول داریم و طرح تحول را جامعه شناس، پرفسور و ... نگارش می کنند ولی باید به این نکته توجه داشت که چه کسی باید این طرح را اجرا کند.

وی گفت: برای نماز کودکان باید اقدام اساسی اتفاق بیفتد و نخستین تصمیم را باید دولت در این مسیر بگیرد و دولت در این کار قوی عمل نکرده است.

رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: شهرک های زیادی در شهرها وجود دارد که مسجد در آن دیده نشده است، در صدا و سیما یک فیلم برای آموزش نماز پخش نمی شود و بودجه ای که دولت برای نماز در نظر می گیرد ناچیز است.

حجت الاسلام قرائتی به رونق نمازخانه های مدارس اشاره کرد و افزود: گاهی در مدارس می گویند نمازخانه را برای افزایش کلاس با دیوار کوچکتر کنند.

وی بیان داشت: مدیر در مدرسه سراغ  نداریم که اذان بگوید، حدیث وجود دارد که انسان های مشهور خجالت می کشند که اذان بگویند و اذان را به افراد ضعیف واگذار می کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز ابراز داشت: برای عروسی لباس تمیز و نو می پوشیم ولی برای نماز لباس کهنه می پوشیم و اینگونه است که هیچ وقت فرزند شما نمی گوید که به مسجد برویم.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: در آیه ای در قرآن بیان می شود که به مسجد می روید زینت ببرید و در آیه دیگر به این نکته تاکید شده که فرزند و پول برای شما زینت است.

وی خاطرنشان کرد: در مدارس مدیران ما بررسی کنند که چه عواملی منجر به این می شود که دانش آموزان نماز نمی خوانند، گاهی این مشکلات با یک آبگرم کن برای سرد نبودن آب و یا نظافت نمازخانه حل می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: بیان می شود که چرا کشورهایی که نماز می خوانند از نظر توسعه عقب مانده هستند و باید گفت که نخست بسیاری از کشورهایی که مسلمان هم نیستند از توسعه عقب افتادند و از سویی ما درست به نسخه اسلام عمل نکردیم.

پایان پیام/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار