۲۸ درصد داوطلبان مجلس در گلستان اهل سنت هستند

1403-06-26 08:06:09
0
103

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان با اشاره به ثبت نام ۴۱۲ نفر در ۶ حوزه انتخابیه این استان برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گفت: ۲۸ درصد ثبت نام کنندگان این استان شامل ۱۱۴ نفر اهل سنت هستند.

به گزارش کلاله خبر، عبدالرضا چراغعلی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: کم سن ترین داوطلب شرکت در انتخابات گلستان از حوزه گرگان با ۳۰ سال سن و مسن ترین داوطلب با ۷۵ سال سن از حوزه انتخابیه علی آباد کتول نام نویسی کرد.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی مدرک تحصیلی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گلستان کارشناسی ارشد است و بیشتر داوطلبان در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال قرار دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان افزود: در پایان مهلت ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس به طور متوسط در کشور هر ۵۴ نفر برای یک کرسی مجلس رقابت می کنند اما این آمار در گلستان هر ۵۹ نفر یک کرسی مجلس است.

چراغعلی همچنین گفت که نام نویسی داوطلبان گلستانی برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم نسبت به دوره گذشته ۳۴ درصد بیشتر شد.

وی گفت: ۹ درصد کل ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس یازدهم استان گلستان شامل ۳۸ تن را زنان تشکیل می دهند.

 چراغعلی با اشاره به نهایی شدن ثبت نام در حوزه های انتخابیه استان گلستان گفت: ۶۵ نفر برای حوزه انتخابیه گمیشان ، بندرگز ،کردکوی و بندرترکمن، ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، ۱۲۹ نفر در گرگان و آق قلا، ۳۸ نفر در حوزه علی آبادکتول، ۴۸ نفر حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر و ۸۰ نفر در مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله ثبت نام  کردند.

عبدالرضا چراغعلی در ادامه به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در گلستان اشاره کرد و گفت: با وجود شیوع و تلفات این بیماری در استان، برنامه ای برای تعطیلی اماکن پرتجمع و مراکز آموزش عالی نداریم اما به روسای دانشگاه‌ها اختیار دارند که در صورت مشاهده نشانه های این بیماری کلاس‌های درس و مراکز آموزشی را تعطیل کنند.

دیروز شنبه و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، مهد کودک ها و مدارس استان گلستان تا نوبت عصر سه‌شنبه همین هفته در تمام مقاطع تعطیل شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان دیروز به ایرنا گفته بود که با وجود مرگ چند شهروند و پذیرش صدها نفر در بیمارستان‌های این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا، شرایط منطقه بحرانی نیست.

سیدرضا قادری اظهار داشت: فوت ۷ نفر در گلستان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا تایید می شود و آمارهای دیگر رسمیت ندارد ضمن اینکه تاکنون چند هزار نفر در استان سرپایی درمان شده و بیش از ۹۵۰ بیمار مبتلا نیز در بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان قرار دارند./ایرنا

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار