ضرورت راه‎ اندازی پژوهشگاه استاندارد شمال کشور در گلستان

1403-06-29 09:06:25
0
70

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: از نیازهای استان گلستان تکمیل و راه‎اندازی پژوهشگاه استاندارد شمال کشور است و با توجه به اهمیت تحقیق و تفحص نیاز است این مهم تحقق یابد.

به گزارش کلاله خبر به نقل از فارس، قرجه‎ طیار صبح امروز در همایش گرامیداشت روزجهانی استاندارد و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد اظهار کرد: رعایت استاندارد تنها منحصر به کالاها نیست و استاندارد در حوزه تولید و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و آحاد جامعه نیاز به برنامه های مطلوب و مشخصی دارد که باید از قوانین مشخص و استانداردها تبعیت کند.

وی تصریح کرد: امید است با استانداردهای بین‎المللی همگام شویم تا برای توسعه صادرات و کالاهای تولیدی خود افق روشن و مشخصی داشته باشیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان بیان کرد: از نیازهای استان گلستان تکمیل و راه‎اندازی پژوهشگاه استاندارد شمال کشور است و با توجه به اهمیت تحقیق و تفحص نیاز است این مهم تحقق یابد.

* در شهرستان‎های علی‎آبادکتول و کلاله اداره استاندارد راه‎اندازی شود

طیار با بیان اینکه تکمیل آزمایشگاه اداره کل استاندارد برای حسن نظارت و عدم اتکا به سایر استان‎ها از دیگر مطالبات ما است که انتظار داریم مورد توجه قرار بگیرد، افزود: استان گلستان دروازه ورود آسیای میانه و گمرک مرزی اینچه‎برون است که این مهم می‎طلبد آزمایشگاه استاندارد استان گلستان تجهیز و به‎روز شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: شرق گلستان متشکل از هفت شهرستان است اما تنها در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس اداره استاندارد وجود دارد که نیاز است در شهرستان‎های علی‎آبادکتول و کلاله نیز اداره استاندارد راه‎اندازی شود.

*برخی تولیدکنندگان موازین استاندارد را رعایت نمی‎کنند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: سابقه استانداردسازی به یک قرن رسیده است و قوانین باعث ارتقای کیفیت استاندارد در سطح ملی شد و پوشش استاندارد را هم گسترده‎تر کرده است.

نورمحمد تربتی‎نژاد تصریح کرد: استاندارد در حوزه رفاه عمومی و افزایش درآمد ملی و واردات و فروش کالاها و مشتری‎مدار کردن کالاها نقش ویژه‎ای داشت.

وی بیان کرد: از 163 کشور عضو استاندارد جهانی ایران مقام 25 را دارد که جایگاه خوبی است و می‎تواند ارتقا یابد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‎های پیش‎روی استاندارد متذکر شد: متأسفانه برخی تولیدکنندگان موازین استاندارد را رعایت نمی‎کنند و یا در حوزه مجازات‎های استاندارد باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

تربتی‎نژاد گفت: قوانین استاندارد باید بر پیشرفت‎های روز و جهانی منطبق باشد و استانداردها باید به‎روز شود.

گفتنی است؛ در پایان همایش گرامیداشت روزجهانی استاندارد در گلستان که با حضور رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران و جمعی از مسؤولان برگزار شد از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد در بخش واحدهای تولیدی و خدماتی، آزمایشگاه‎ها و شرکت‎های همکار در امر استانداردسازی و ... تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار