رئیس پزشکی قانونی کشور در کلاله:

در 59 شهرستان کشور مرکز پزشکی قانونی راه اندازی می شود/ نزدیک به ۶ هزار نفر در سوانح رانندگی جان باختند

1403-06-30 07:06:02
0
50

رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: برای عدالت در دسترسی خدمات امسال در 59 شهرستان مرکز پزشکی قانونی راه اندازی می شود.

دکتر عباس مسجدی آرانی در آیین افتتاح ساختمان پزشکی قانونی کلاله در گفتگویی با اعلام اینکه برای عدالت در دسترسی خدمات امسال در 59 شهرستان مرکز پزشکی قانونی راه اندازی می شود؛ افزود: ما هم اکنون برای ارائه خدمات در 150 شهرستان نیاز به پزشکی قانونی داریم که با تأکیدات رئیس قوه قضائیه از محل اعتبارت خود قوه به صورت اورژانسی تلاش می کنیم این 59 مرکز به صورت اورژانسی تا پایان سال راه اندازی شود

دکتر مسجدی پس از بازدید از ساختمان احداثی پزشکی قانونی کلاله بیان اینکه برای نخستین بار در کشور اینگونه مشارکت خیرین را در احداث بنا برای ارائه خدمت به مردم داشته ایم، گفت: برنامه تعمیم این اقدام خوب را برای سایر نقاط هم خواهیم داشت.
وی درادامه تصریح کرد: پزشکی قانونی سال گذشته دو نیم میلیون مورد ارائه خدمت به مراجعین داشته که در مقایسه با سال قبلش 30درصد رشد را نشان می دهد.
معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: 81 درصد از این خدمات مربوط به معاینات، 15درصد آزمایشگاهی و 4 درصد دیگر نیز مربوط به تشریح بوده است.
دکتر مسجدی در ادامه گفتگو به آمار حوادث رانندگی طی 4 ماهه اول سال پرداخت و گفت: در 4 ماهه اول امسال حوادث رانندگی منجر به فوت 5844 نفر شد که دو دهم درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وی ادامه داد: از این تعداد 4589 نفر مرد و 1255 نفر زن بودند.
دکتر مسجدی گفت: بیشترین تلفات مربوط به استان فارس, تهران و سیستان و بلوچستان می باشد و کمترین تعداد فوتی ها مربوط به استانهای ایلام , چهارمحال بختیاری و کهگیلویه بویراحمد است.
وی به نکته ای جالب اشاره کرد و افزود: تلفات چهارماهه اول اتوبوس ها کاهش 36 و هفت دهم درصدی در مقایسه با پارسال را نشان می دهد.

رئیس پزشکی قانونی کشور تعداد مراجعین برای معاینات طی 4 ماهه اول به پزشکی های قانونی را 123 هزار و 634 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد:این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 2 دهم درصدی را نشان می دهد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار