مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبر داد؛

کاهش 3/5 درصدی وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گلستان

1403-06-30 08:06:52
0
57

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از وقوع 49 مورد آتش سوزی طی چهارماهه نخست امسال در جنگل ها و مراتع گلستان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته با 3.5 برابر کاهش مواجه بوده است.

به گزارش کلاله خبر، ابوطالب قزلسفلو امروز در گفتگو ب خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 49 مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان رخ داد که حدود 46 هکتار از این اراضی دچار خسارت شده است.

وی افزود: از این تعداد آتش سوزی که در چهارماه نخست امسال صورت گرفت 32 مورد در جنگل طبیعی، 11 مورد در جنگل دست کاشت و 6 مورد هم در مرتع رخ داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه تعداد آتش سوزی های امسال نشان می دهد ما با کاهش 3.5 برابری حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان مواجه بوده ایم، گفت: در مجموع سال گذشته 183 مورد آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان گلستان رخ داد که این تعداد به 290 هکتار از عرصه‌های جنگلی خسارت زد.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد حرقی که در سال 97 در استان رخ داده است 114 مورد در عرصه جنگل طبیعی، 51 مورد جنگل دست کاشت و 18 مورد در مرتع صورت گرفت./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار