واکنش مدیر کل دفتر شهری استانداری به لغو یک جلسه:

رئیس شورای شهر گرگان باید تا اول شهریور مشخص شود

1403-06-30 08:06:30
0
65

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت : رئیس شورای شهر گرگان باید تا اول شهریور مشخص و از این تاریخ رئیس جدید باید کار را شروع کند .

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، طیبه خلیلی مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان دقایقی پیش در پاسخ به سوال این پایگاه خبری در خصوص لغو جلسه انتخاب هیات رئیس جدید شورای اسلامی شهر گرگان(امروز ساعت 14) اظهار کرد : انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر ها باید تا آخر مرداد حتما برگزار شود .

خلیلی افزود : طبق قانون مدت ریاست یک ساله است و از اول شهریور بایستی رئیس جدید حتما بر کرسی ریاست شورا بنشیند ، ما قبلا هم نامه زدیم به شوراها و فرصت دادیم که تا آخر مرداد ماه این انتخابات برگزار شود .

وی تصریح کرد : جلسه انتخاب هیات رئیسه با حضور دو سوم افراد تشکیل و با رای اکثریت مطلق ، رئیس انتخاب می شود و با توجه به اینکه شورای شهر گرگان 9 عضو دارد ، رئیس باید 5 رای جمع کند .

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان در پاسخ به این سوال که اگر آرای دو نامزد با هم برابر شود ( مثلا یک نفر نیاید و دو نامزد چهار چهارشوند)، شرایط انتخاب چطور پیش می رود، افزود : طبق قانون تبصره ماده 20 اولویت با ایثارگران و بعد از آن مدرک تحصیلی بالاتر و نهایتا قرعه تعیین می کند چه کسی رئیس باشد .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار