رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کلاله

فرهنگ سازی اصحاب رسانه در حمایت از مددجویان و احیاء فریضه زکات در کلاله نقش موثری دارد

1403-06-30 10:06:50
0
57

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کلاله در شرق استان گلستان ، گفت : فرهنگ سازی خبرنگاران واصحاب رسانه  در افزایش مشارکت های مردمی در حمایت از محرومان جامعه به خصوص مدد جویان تحت پوشش این نهاد نقش موثری دارد.

به گزارش کلاله خبر، عباسعلی قربانی عصر روز پنچشنبه ، به مناسبت روز خبرنگاردر نشست با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان کلاله ، افزود : خبرنگاران با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دقیق و کارآمد نقش فعالی دراحیاء فریضه زکات دارند که ارعان مسئولان در کسب رتبه ها و عناوی برتر کمیته امداد کلاله در جمع آوری زکات در این شهرستان در چند سال متوالی حاکی از این امر است.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه اظهار داشت : با مشارکت و همکاری شما اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی ، در خدمت به مدد جویان و رفع مشکلات مردم به ویژه در ایجاد اشتغال ونیل به خودکتایی آنان در عرصه های تولیدی ، خدماتی و درآمد زایی موفق تر عمل خواهیم کرد.
رئیس کمیته امداد کلاله اعلام کرد : این نهاد در شهرها و روستاهای این شهرستان 4 هزار و 816 خانوار را تحت پوشش برنامه های حمایتی خود دارد که از این تعداد ، یک هزار و 206 در شهرهای کلاله و فراعی و 3 هزار و 610 خانوار نیز در روستاهای این شهرستان سکونت دارند.
قربانی ادامه داد : برای مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد کلاله ماهانه 9 میلیارد ریال مستمری نقدی پر داخت می شود و علاوه بر این از خدمات بیمه ، جهیزیه نوعروسان وهدیه داماد خانواده های تخت پوشش ، همچنین کمک های موردی ، ودیعه و اجاره مسکن و تسهیلات معیشتی ، هزینه های بیمارستانی و دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش از هزینه تحصیلی برخوردار می شوند.
وی اعلام کرد : سال گذشته با اعتباری بالغ بر36میلیارد و 870 میلیون ریال زمینه اشتغال برای 220نفر از خانواده های مدد جو فراهم شد و امسال با 56 میلیارد ریال اعتبار ، برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای اشتغال 160نفر از مدد جویان فراهم شده است که البته این میزان تا پایان سالجاری افزایش خواهد یافت.
رئیس کیته امداد امام خمینی (ره) کلاله درادامه از اجرای طذح ایتام در این نهاد خبر داد و اظهار د اشت : در حال حاضر 707 نفر یتیم تحت پوشش کمیته امداد و یک هزار و 247 نفر حامی از کلاله و سایر شهرستانهای کشور قرار دارند.
شهرستان کلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار