مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان:

فاز اول کمپینگ خالد نبی شهرستان کلاله کلید خورد

1403-06-30 10:06:42
0
68

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی فاز اول کمپینگ گردشگری خالد نبی شهرستان کلاله با اعتبار 5 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش کلاله خبر، ابراهیم کریمی اظهار کرد:  عملیات اجرایی ساماندهی و تکمیل زیر ساخت های گردشگری منطقه نمونه گردشگری خالد نبی با عنوان فاز اول کمپینگ گردشگری خالد نبی  با اعتبار 5 میلیارد  ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی و ملی آغاز شد.

وی به عملیات اجرایی که قرار است در فاز اول پروژه اجرایی گردد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در عملیات اجرایی این فاز خاکبرداری و تسطیح اولیه و خاکریزی در سطح محوطه کمپینگ در حدود 6000 متر مکعب انجام خواهد گرفت و همچنین اجرای دیواره و نرده  محافظ انتهای محوطه کمپینگ به طول تقریبی 150 متر طول پیش بینی گردیده است.

کریمی یادآور شد: این اداره کل در سنوات قبل اقدام به  اجرای محوطه سازی ومبلمان بتنی طرح چوب ، احداث 6 واحد زائر سرا بهمراه تاسیسات مورد نیاز ، اجرای دیواره سنگی ،  احداث سرویس بهداشتی ، روشنایی مسیر ، خاکبرداری و زیر سازی محور به طول 6 کیلومتر ،  فنس کشی و و حصار کشی گورستان خالد نبی ، آبرسانی به گورستان ، زیر سازی و اجرای بیس به طول 3 کیلومتر ، اجرای سنگ فرش مسیر دسترسی به گورستان به طول حدود 800 متر  و روشنایی محوطه گورستان با سیستم انرژی خورشیدی  و روشنایی  محوطه سایت عالم بابا با اعتبار حدود 18 میلیارد و پانصد میلیون ریال کرده است.

وی در پایان گفت : این اداره کل در سال مالی بعدی اعتباری در حدود 15 میلیارد ریال جهت ادامه و تکمیل زیر ساخت های گردشگری خالد نبی  پیش بینی کرده است که  در صورت تخصیص اعتبارات نسبت به تکمیل این پروژه اقدام خواهد کرد.

گفتنی است ؛  گورستان خالدنبی یک محوطه باستانی وسیع در شهرستان کلاله استان گلستان است که یک سمت آن شامل بقعه خالدنبی و چوپان آتا و سمت دیگر آن نیز شامل قبرستان باستانی با سنگ قبرهای عجیب و غیرمعمول می باشد. به جز اهمیت تاریخی، طبیعت این منطقه نیز بسیار زیبا و شگفت انگیز است. این محوطه باستانی رو به تپه های ماهوری قرار دارد که به هزار دره مشهوره است./برنا

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار