مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان:

در تقسیمات جدید کشوری، شهرک صنعتی کلاله در گالیکش قرار دارد

1403-06-30 04:06:45
0
57

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان به توسعه و ایجاد شهرک صنعتی جدید شهرستان کلاله اشاره کرد و افزود: در تقسیمات جدید کشوری، شهرک صنعتی کلاله در شهرستان گالیکش قرار گرفته است و همچنین زمین نیز برای واگذاری در آن منطقه وجود ندارد.

به گزارش کلاله خبر، حجت اله خلیل زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در جریان سیل سپاه پاسداران و بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی به شهرک های صنعتی کمک کردند.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون مصوبه ای در خصوص جبران واحد های خسارت دیده شهرک های صنعتی ابلاغ نشده است، گفت: نمایندگان مجلس بایستی در رابطه با احقاق حق و حمایت از واحدهای آسیب دیده تعامل داشته باشند.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها که در فضای مجازی فعالیت این شرکت را در زمان وقوع سیل زیر سوال برده بودند، اظهار کرد: انتقاد بایستی آگاهانه باشد و همچنین از انتقاد غیر منصفانه پرهیز شود.

خلیل زاده ضمن بیان اینکه اولویت اول شرکت شهرک های صنعتی توسعه 100 هکتاری شهرک صنعتی گنبد کاووس است، دررابطه با طرح توسعه شهرک های صنعتی تصریح کرد: در برخی مناطق مانند شهرک صنعتی بندر گز امکان توسعه وجود ندارد اما در ناحیه صنعتی گمیشان که در حال حاضر 20 هکتار می باشد حدود 30 هکتار طرح توسعه در دستور کار وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: امسال یک سوم از 100 هکتار توسعه را در گنبد خواهیم داشت.

خلیل زاده به توسعه و ایجاد شهرک صنعتی جدید شهرستان کلاله اشاره کرد و افزود: در تقسیمات جدید کشوری، شهرک صنعتی کلاله در شهرستان گالیکش قرار گرفته است و همچنین زمین نیز برای واگذاری در آن منطقه وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان اذعان داشت: امکان سنجی های لازم برای ایجاد ناحیه صنعتی مبل در عطا آباد انجام شده است و ما به دنبال انجام این پروژه توسط بخش خصوصی هستیم.

وی در رابطه با شهرک صنعتی اترک اظهار کرد: در شهرک صنعتی اترک 35 هکتار زمین واگذار شده است و 28 قرارداد وجود دارد، اما متاسفانه در حوزه اجرا ضعف وجود دارد.

خلیل زاده تاکید کرد: برق رسانی به ناحیه صنعتی اترک به عنوان پروژه اول استان در سفر رئیس جمهور به گلستان مصوب شد و چهار وزارت خانه کشور، نیرو، صنعت و سازمان مدیریت وظیفه اجرای آن را با اعتبار 200 میلیارد به صورت مشترک بر عهده دارند که سال گذشته برای پایداری این طرح 12 میلیارد تخصیص داده شد و سال جاری نیز 15 میلیارد تومان  توسط استان پرداخت شد  و همچنین موافقت نامه با برق منطقه ای جهت شروع کار منعقد شده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان با بیان اینکه میانگین متوسط واحدهای راکد کشور 38 درصد می باشد اظهار کرد: این آمار در گلستان 33 درصد که معادل 239 واحد می باشد و سال گذشته بالغ بر 60 واحد در کارگروه تسهیل به چرخه تولید برگشت.

وی همچنین گفت:  517 واحد فعال ، معادل 68 درصد از کل واحد های صنعتی استان در شهرک های صنعتی وجود دارد./برنا

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار