فرماندار گرگان:

دهیاری ها باید به منبع درآمد پایدار برای توسعه روستاها تبدیل شوند

1403-06-30 04:06:37
0
56

فرماندار گرگان با بیان اینکه دهیاریها نباید به بودجه های دولتی متکی باشند، گفت: دهیاری ها باید به منبع درآمد پایدار برای توسعه روستاها تبدیل شوند.

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، محمد حمیدی در مراسم گرامیداشت روز دهیار و در جمع دهیاران روستاهای شهرستان گرگان اظهار کرد: چنانچه دهیاری ها همواره به امید اعتبارات دولتی باشند، نمی توانند موجب توسعه روستائی شوند و هیچ تغییری در چهره و اقتصاد روستاها پدید نخواهد آمد.

وی افزود: هنگامی که روستاها تغییر کنند و به سمت توسه یافتگی پیش بروند بی شکد تفکر مردم روستاها هم نسبت به برخی مسائل تغییر خواهد کرد و همین مساله موجب جذب سرمایه گذار ها و گردش اقتصادی  روستاها می شود.

فرماندار گرگان با بیان اینکه دهیاران نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه گذاران به سمت روستاها دارند، گفت: ظرفیت های طبیعی موجود در روستاهای گرگان یکی از  راه های درآمد پایدار و جذب گردشگر است که البته این مهم با برنامه ریزی و رایزنی دهیارها با سرمایه گذاران و ایجد بستر های مناسب توسط دهیاران با همکاری مسئولان امکان پذیر است.

حمیدی ادامه داد: یک دهیار موفق  فردی است که خارج از اتکاء به بودجه های دولتی و منتظر ماندن برای دریافت آن، با ایجاد بستر های مناسب و استفاده از امکانات روستا، روستائیان و تجهیزاتی که در اختیار دارد منابع درآمدی دهیاری را افزایش دهد.

وی خطاب به بخشداران حاضر در جلسه گفت: بهتر ایت بخشداران شهرستان گرگان اتاقی را با نام اتاق فکر در دفاتر خود ایجاد کنند تا با استفاده از تجربیات دهیاران ، روستائیان و دعوت برخی سرمایه گذاران علاوه بر ایجاد توسعه و ساز و کار مناسب، روستاها را از اتکاء به منابع دولتی رهایی بخشند.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه میزات سرقت های خرد افزایش یافته است، اظهارکرد: دهیاران در زمینه آموزش و پیشگیری از سرقت  اموال مردم روستا وارد عمل شوند تا اموال مردم در امان بماند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار