کشاورز کلاله ای با شروع برداشت چغندر در کلاله:

کاشت چغندر از شالی به صرفه تر است/ سود 36 میلیون تومانی از هر هکتار چغندر

1403-06-30 04:06:42
0
305

 کشاورز کلاله ای گفت: امسال برای دومین بار اقدام به کشت چغندر کردم و امسال با کشت 15 هکتار علاوه بر درامد زایی بیشتر از شالی، زمین خود را برای کشت گندم نیز آماده کردم.

 شجاعی کشاورز کلاله ای در گفتگویی اظهار داشت: امسال برای دومین بار اقدام به کشت چغندر کردم و با کشت 15 هکتار علاوه بر درامد زایی بالا، زمین برای کشت گندم نیز آماده شد.

وی افزود: هر هکتار بیش از هشتاد تن محصول می دهد که با توجه به میزان نیاز آبی؛ بسیار به صرفه تر از شالی می باشد.

علیزاده مدیر جهاد کشاورزی کلاله نیز اظهار داشت: مزرعه چغندرقند علاوه بر اینکه در بحث تناوب کشت اثرگذار است؛ یک گیاه وجینی می باشد؛ لذا در کنترل علف های هرز مؤثر است.

وی ادامه داد: هر هکتار بین هفتاد تا هشتاد تن محصول چغندرقند می دهد و با توجه به قیمت آن؛ در آمدی در هکتار بالغ بر سی و شش میلیون تومان برای کشاورز دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بقایای گیاهی مزرعه چغندرقند، بعنوان کودی ارزشمند در مزرعه عمل می کند.

عارفی نماینده کارخانه قند جوین هم گفت: این کارخانه، خرید همه محصول چغندرقند کشاورزان گلستان با قیمت تعیین شده بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه عیار قند چغندرقند گلستان بین ۱۶تا۱۸ است؛ افزود: پول خرید این محصول در زمان کوتاهی(یک هفته) به کشاورزان پرداخت می شود.

گفتنی است، در صورت تأمین نهاده های کشاورزی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای تهیه تجهیزات کاشت و برداشت و همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی، چغندر قند می تواند جایگزینی مناسب برای محصولاتی با نیاز آبی بالا باشد.

{gallery}shahrestan/jahad/choghondar98{/gallery}

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار