وقتی ناتوانی مدیریتی شرکت ، شورا و شهرداری پای کارگران نوشته می شود!

شهرداری و شورای شهر کلاله با رسانه و کارگران صادق نبود/ اولویت عضو شورا مردم یا فامیل اخراجی از جایگاه CNG است؟شهرداری و شورای شهر با بکارگیر 10 نفر، حقوق کارگران را سرشکن کرد+ اسامی 10 نیروی نورچشمی و فیلم

1403-06-30 04:06:45
0
55

شورا و شهرداری کلاله با اقدام به اخراج نیروهای جایگاه CNG و ادعای اینکه با حذف بند حمایتی از نیروها، پیمانکار اقدام به کنار گذاشتن این نیروها کرده است، با نیروها، رسانه و مردم صادق نبود.

 به گزارش کلاله خبر، برای روشن تر شدن مشکلات شورا و شهرداری کلاله گریزی به گذشته و اقدام به اخراج چند نیر از جایگاه CNG و ادعای شورا و شهردار وقت مبنی بر اینکه این تعدیل نیرو از سوی پیمانکار انجام شده است، خواهیم داشت؛ انجایی چندین نیرو بدون در نظر گرفته شدن سابقه کار و فقط و فقط برای جایگزین کردن نورچشمی های شورای شهر من جمله حامد قرقی، حامد استوان و بهرام کریمی کنار گذاشته شدند.

گویا با اطلاع محمد حمیدی فرماندار سابق کلاله و پیگیری های وی از پشت پرده کنارگذاشتن نیروهای جایگاه و بکارگیری نیروهای نورچشمی، شورای شهر و شهرداری نیروها را به جایگاه چقر منتقل می کنند.

اما دیری نپایید که نیاز به تعدیل نیرو در جایگاه کلاله باعث اخراج حامد استوان و حامد قرقی از جایگاه چقر و ماندن(یا انتقال) بهرام کریمی و یک نیروی دیگر در(به) جایگاه چقر شد.اقدامی که باعث بی کلاه ماندن دو عضو شورا و ماندن نیروی عضو دیگر شورا شد.

مظلومی پیمانکار جایگاه های CNG در گفتگویی در پاسخ به اینکه نیروهای جایگاه ها چگونه انتخاب می شوند؛ اظهار داشت: شهرداری انتخاب می کند و به پیمانکار اطلاع می دهد؛ موضوعی که عضو شورای شهر کلاله نیز پس از یکسال از این اتفاق تایید کرد.

شکستن سکوت اعضای شورا و شهرداری و تصمیمات جدید مبنی بر حذف بند حمایتی از شرکت خدماتی نیز مصادف با اخراج دو نیروی یاد شده از جایگاه شد.

محمد جعفر استوان در پاسخ به گزارش این سایت کم کاری کارگران و عدم اطاعت پذیری از پیمانکار و نامناسب بودن وضعیت شهر از نظر نظافت را علت تحت فشار گذاشتن نیروها با حذف بند حمایتی از قرارداد دانست و وی ناتوانی و عدم مدیریت شهرداری، پیمانکار و شورا را پای کارگرانی نوشت که حتی جارویی برای جارو کشیدن ندارند و روزانه مجبور هستند گاری حمل زباله را که حتی چرخ های آن ساز مخالف می زند را تا رسیدن تنها ماشین حمل زباله(مخصوص جمع اوری این کار) که فاصله زمانی آن زیاد، جابجا کنند.

به چرخ های عق گاری زباله توجه کنید

عضو شورای شهر کلاله مدعی افزایش بودجه لازم برای پرداخت حقوق کارگران است در حالی نامی از 10 نیروی نور چشمی (یعقوب یوسفی(اتش نشانی)، فاروغ بیگدلی(دفتر شرکت پیمانکار)، شایان سعدی(دفتر شرکت پیمانکار)، الهی(فخیره اخراج شد و وی راننده استیجاری اداره مالیات شد)، مصطفی احمدی(فرزند امام جمعه و مشغول در دفتر شورا)، چرابین(اتش نشانی)، خالی پور(کارگر خدمات شهری) و سه نیروی یاد شده در جایگاه های CNG، به میان نیاورد که به خاطر پرداخت حقوق آنها، حقوق نیروهای قدیمی در این ماه سرشکن و یک میلیون و 400 هزار تومان پرداخت شد.

شهرداری و شورای شهر هراس از این دارد که با روی کار آمدن پیمانکار جدید، شهرداری مجبور است بدهی خود که گویا از 400 میلیون تومان نیز تجاوز کرده را با شرکت پردیس تسویه کند؛ لذا گویا خالی نشدن حساب شهرداری را ترجیح می دهد و مشکلات شرکت را به جان می خرد.

در پایان جای این سوال پیش خواهد امد که آیا اولویت اول عضو شورای شهر کلاله مردم هستند یا فامیل اخراجی وی؟ آیا با حذف بند یاد شده از قرار داد بلایی که سر نیروهای CNGآمد، بر سر نیروهای این شرکت خواهد آمد و شاهد جایگیزنی نورچشمی ها خواهیم بود؟.خوب است با خود و مردم صادق باشیم و بریدن نان یک کارگر را در پرونده آخرت خود به یدک نکشیم.

همچنین یادآور می شویم که شورا، شهرداری و شرکت به جای نامه زدن به مسئولین امنیتی مبنی بر احتمال امنیتی شدن اقدامات کارگران برای گرفتن حق و حقوق خود، خود با اعمال سیاست های نادرست عامل اصلی این احتمال نشوند که مسلما تبعات آن به آنها(شورا، شهردار و پیمانکار) بر می گردد(مرگ سیاسی افراد دخیل) و به گفته گذشتگان یک سوزن به خود بزن و یک جوالدوز به دیگران.

در ادامه فیلم اعلام حمایت خلیل سعدی از کارگران در گزارشات گذشته این سایت را می بینیم و امیدواریم سیاست های این شهردار نیز با گذشت زمان تغییر نکرده باشد!.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار