فرماندار کلاله در جلسه شورای اداری:

تاکنون ۱۶۲۶ تن کلزا خریداری شده است/ ۷ مرکز خرید گندم در کلاله درنظر گرفته شد/ تشکیل ۷۰ فقره پرونده برای کشاورزان خسارت دیده

1403-06-30 05:06:24
0
52
تاکنون ۱۶۲۶ تن کلزا خریداری شده است/ ۷ مرکز خرید گندم در کلاله درنظر گرفته شد/ تشکیل ۷۰ فقره پرونده برای کشاورزان خسارت دیده
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">فرماندار کلاله گفت: تاکنون ۱۶۲۶ تن کلزا از کشاورزان شهرستان کلاله توسط ۳ مرکز خرید این شهرستان خریداری شده است.</span></p>

به گزارش کلاله خبر، علی اصغر بیانی در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: امسال، در آمد حاصل از محصولات پاییزه شهرستان کلاله حدود" ۳۷۰ میلیارد تومان" می باشد.

وی با اشاره به اینکه برداشت کلزا از ۲۲ اردیبهشت ماه اغاز شده است؛ افزود:۳مرکز خرید در شهرستان کلاله فعال و در حال خرید می باشند، و تا امروز حدود "۱۶۲۶" تن دانه روغنی از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار کلاله پیش بینی برداشت گندم در شهرستان را "۱۵۰ هزار تن " اعلام کرد و گفت: ۷مرکز خرید با ظرفیت حدود" ۱۳۰ هزار تن" آماده خرید گندم است که دغدغه مردم را در این خصوص مرتفع می کند؛ همچنین پیش بینی می شود برداشت این محصول از دهم خرداد آغاز شود.

فرماندار کلاله در ادامه خبر از پرداخت خسارات به کشاورزان سیل زده شهرستان داد و تصریح کرد:طبق بررسی های انجام شده، تاکنون ۷۰ فقره پرونده به مبلغ" ۶۵۰ میلیون تومان " تکمیل و به استان ارسال شده است.

رئیس مدیریت بحران شهرستان کلاله گفت: با توجه به میزان خسارات وارده، به زمین زراعت دیم ۲ میلیون تومان، زمین آبی ۳ میلیون، باغ ۵ میلیون، دام سبک و سنگین بترتیب ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان و زنبور عسل نیز ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض و کم بهره تعلق می گیرد.

فرماندار کلاله در ادامه با بیان اینکه مدیران شهرستان باید در مراسمات ملی و مذهبی حضور پررنگتری داشته باشند، خاطرنشان کرد:همه ما مدیران و مسئولان باید الگویی برای مردم باشیم و با حضور پررنگ در این مراسمات به مردم نیز امید و روحیه داده و آنها را برای حضور در مراسمات ملی و مذهبی تشویق کنیم.

فرماندار کلاله در پایان به برگزاری گشت‌های مشترک تعزیرات و اداره صمت، برضرورت همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی در خصوص نظارت بر بازار کالاهای اساسی در این گشت‌ها، تاکید شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار