تهاجم بی سابقه حزب الله به شورشیان سوری!

1403-07-02 07:07:26
0
41

بی بی سی فارسی: «شورای ملی سوریه می گوید پیکارجویان حزب الله در حمایت از حکومت سوریه به سه روستا در نزدیکی مرز لبنان حمله کرده اند... مخالفان بشاراسد این حمله حزب الله را "تهاجمی بی سابقه" خوانده اند.»

 

به گزارش کلاله خبر،

بی بی سی فارسی (BBCPersian) از قول اپوزیسیون سوریه مدعی شد که حزب الله لبنان به چند روستای این کشور حمله کرده است.

به نوشته وب سایت بی بی سی فارسی، «"شورای ملی سوریه" می گوید پیکارجویان حزب الله در حمایت از حکومت سوریه به سه روستا در نزدیکی مرز لبنان حمله کرده اند... مخالفان بشاراسد این حمله حزب الله را "تهاجمی بی سابقه" خوانده اند. گروه حزب الله این اتهام را که اعضای خود را برای حمایت از حکومت سوریه اعزام کرده، تکذیب کرده است.»

بی بی سی افزود: «روزنامه "النهار" چاپ لبنان، از یک سخنگوی ارتش آزاد سوریه نقل کرده که عملیات حزب الله در سوریه، گسترده ترین عملیات در نوع خود بوده است.»

این منبع انگلیسی بدون اشاره به تجهیز و تسلیح جنگجویان شورشی از جانب دولت های غربی و رژیم های مرتجع منطقه، از قول معارضان داخلی مقاومت اسلامی لبنان و دولت امریکا، ایران و حزب الله را به دخالت نظامی در سوریه از طریق آموزش نظامی، مشاوره و حمایت های لجستیکی به ارتش سوریه متهم کرد.

بی بی سی همچنین از قول یک سخنگوی حزب الله -بدون نام بردن از او- مدعی شده است که این سخنگو خبر مرگ سه فرد شیعه را تأیید کرده ولی اشاره نکرده که آیا این سه نفر عضو حزب الله بوده اند یا خیر؟!

خبرگزاری فرانسه (AFP) نیز از قول این سخنگوی بی نام و نشان گزارش کرده است که آن ها در حال "دفاع از خود" کشته شده اند.

این در حالی است که شیعیان و علوی های سوریه به صورت روزانه توسط شورشیان و گروه های مسلح سلفی کشتار می شوند و تأیید خبر کشته شدن آن ها نمی تواند دلیل قابل اعتنایی برای دخالت نظامی حزب الله تلقی شود.

از دیگرسو، "العربیه" (alarabiya) رسانه وابسته به رژیم آل سعود، پا را از بی بی سی انگلیسی فراتر گذاشته و مدعی کشته شدن 12 نیروی حزب الله در عملیات کمین شورشیان مسلح شده است!

وب سایت العربیه در ادامه نوشت: «"فهد المصری" مسؤول اطلاع رسانی فرماندهی مشترک ارتش آزاد سوریه، در گفتگو با روزنامه "الشرق الأوسط" اظهار داشته که درگیری با نیروهای حزب الله روزانه در مرزهای لبنان و سوریه ادامه دارد. وی افزود: البته ما به مرز لبنان کاری نداریم، اما این حزب الله است که برای کاهش فشار بر نیروهای اسد اقدام به حمله می کند. نیروهای حزب الله شش روستای مرزی سوریه را که همگی ساکنان آن ها از مخالفان بشاراسد هستند، به اشغال خود درآورده اند.»

المصری افزوده است: «حزب الله لبنان همچنین تلاش دارد که مناطق واقع در حومه "حمص" که در کنترل ارتش آزاد است را بازپس گیرد تا از این طریق زمینه بازپس گیری این شهر را برای نیروهای اسد مهیا سازد.»
 

به نظر می رسد شکست های روزافزون شورشیان مسلح سوری از ارتش سوریه و کمیته های داوطلب مردمی موجب شده است تا برای فرافکنی، انگشت اتهام را به سمت ایران و حزب الله بگیرند./جام

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار