اعتبارات حوادثي دستگاهايي كه نتوانند آن را جذب كنند جابه جا مي شود

1403-08-01 01:08:43
0
7

معاون امور عمراني استاندار گلستان گفت: اعتبارات حوادثي، در دستگاههايي كه نتوانند آن را جذب كنند جابه جا خواهد شد.


به گزارش کلاله خبر،"عبدالرضا دادبود" در شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان در محل سالن اجتماعات استانداري افزود: در هزينه اين اعتبارات اصل بر، كاركرد منطبق بر  نيازحوادثي  استان است، اما برحسب تشخيص و ناتواني برخي دستگاهها در جذب اعتبارات، اين جابه جايي دردستگاههايي كه در جذب اعتبارات  عملكرد مطلوبي داشته اند انجام مي شود.
وي با انتقاد از عملكرد برخي دستگاههاي اجرايي افزود: متاسفانه از80درصد اعتبار اختصاص داده شده به برخي دستگاهها تنها پنج تا 10درصد آن جذب شده است.
وي خاطرنشان كرد:‌فرمانداران از روند انجام كار و پيگيري پروژه هاي حوادثي در شهرستان خود ناراضي بوده و از كندي كار گله مند هستند.
به گفته مهندس دادبود؛ با توجه به اختصاص اعتبار به دستگاهها چنانچه حادثه اي در محلي كه به آن اعتبار اختصاص داده شده وارد شود پاسخگويي به آن بسيار سخت و دشوار خواهد بود.
وي يادآور شد:‌ اين وضعيت با توجه به زمان كمي كه به پايان سال مالي داريم نگران كننده است وبايد طي هفته آينده اين موضوع در جلسه اي  تعيين تكليف شود.
قايم مقام شوراي هماهنگي مديريت بحران استان  با تاكيد بر نظارت بر تمامي پرو‍ژه هاي حوادثي تا قبل از برگزاري جلسه هفته آينده خاطرنشان ساخت:اين پروژه ها بايد تك تك بررسي شده و زمانبندي ومراحل اجراي آن  گزارش شود.
مهندس دادبود تصريح كرد: عدم حضور برخي دستگاههاي اجرايي در جلسه امروز مويد آن است كه آن دستگاهها پيشرفت قابل ملاحظه اي در انجام اين پروژه  ها نداشته اند و مديران آن نتوانستند گزارشي ارايه كنند.
وي با تشكر از دستگاههايي كه اعتبار اختصاصي را هزينه كرده اند يادآور شد:عملكرد اين دستگاهها نشان ميدهد كه پيگيري مداوم توام با دغدغه و جديت  مي تواند نتيجه بخش باشد.
معاون امور عمراني استاندار گلستان همچنين با تاكيد بر تشكيل بانك اطلاعات از ماشين آلات استان گفت: بررسي نشان ميدهد كه بهره برداري و نگهداري از ماشين آلات  خدماتي در استان مطلوب نبوده وبهرهوري از آن مطلوب نيست.
مهندس دادبود خاطرنشان ساخت: در استان كمبودهايي در زمينه ماشين هاي خدماتي به ويژه ماشين آلات تخصصي وجود دارد كه بايد با تهيه بانك اطلاعات ضمن شناسايي امكانات موجود در استان، تمهيداتي براي تامين كمبودها به عمل آيد.
وي يادآور شد: در شرايط كنوني در حال تهيه چند دستگاه از ماشين آلات كاربردي براي استان هستيم كه مي توان از آن جهت لايروبي و اقدامات پيشگيرانه بهره برد.
وي با اشاره به اينكه برخي كارها نيازمند اقدامات ضربتي است يادآور شد:بسياري از مشكلات در حوادث با استفاده از يكي از ماشين آلات قابل ساماندهي است و بايد آن را درست مديريت كرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار