سرپرست استانداری گلستان :

برآورد اولیه خسارت سیل اخیر گلستان حدود 4800 میلیارد تومان است / حدود 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت تأثیر سیل قرار گرفتند / نیاز به پمپ های مکنده بسیار قوی داریم

1403-06-31 02:06:39
0
50
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر گلستان حدود 4800 میلیارد تومان است / حدود 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت تأثیر سیل قرار گرفتند / نیاز به پمپ های مکنده بسیار قوی داریم
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">سرپرست استانداری گلستان گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد که سیل اخیر ، حدود 4800 میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف &nbsp;استان خسارت وارد کرده است.</span></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، میرمحمدغراوی شامگاه چهارشنبه 14 فروردین در ارتباط مستقیم با شورای عالی مدیریت بحران کشور از طریق ویدئو کنفرانس گفت : برآوردهای اولیه نشان می دهد که سیل اخیر ، حدود 4800 میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف تولیدی ، صنعتی، زیرساختی و ... استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق تر آن اعلام می شود .

وی افزود: حدود 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند که حدود 100 هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین ها امکان افزایش این میزان وجود دارد.

سر پرست استانداری گلستان تصریح کرد: 12 هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی تحت تأثیر سیلاب بوده که 3400 واحد به طور 100 درصد نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

غراوی بیان کرد: علیرغم تلاش های دستگاه های خدمات رسان ، مشکلات زیرساختی در بخش های آب و برق و راه و ... در بسیاری از مناطق موقتا برطرف شده اما نیازمند بازسازی است

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر لایروبی کانال گمیشان و دهانه گرگانرود توسط بیل مکانیکی سوار بر شناور توسط مهندسی سپاه ، یک دستگاه لایروب که توسط سازمان بنادر به استان منتقل شده و در حال لایروبی است تا سرعت تخلیه آب را افزایش دهد.

وی ادامه داد: یک دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش نیز توسط سه فروند هواپیما روز گذشته وارد استان شد و در حال مونتاژ می باشد تا در گمیشان لایروبی از سمت دریا را انجام دهد.

غراوی  یادآورشد: یکدستگاه بارج نیز در حال مونتاژ می باشد تا با حمل بیل مکانیکی به دریا ، سرعت لایروبی را افزایش دهد.

وی اذعان کرد: خوشبختانه اقدامات انجام شده طی چند روز گذشته بسیار مساعد بوده و شاهد کاهش آبگرفتگی در گمیشان و آق قلا نسبت به روزهای گذشته هستیم.

وی افزود: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی ، نیاز به پمپ های مکنده بسیار قوی داریم تا بتوانیم آب را از محلات و روستاها تخلیه کنیم .

سرپرست استانداری گلستان در خاتمه با تشکر از همیاری مردم و دستگاه ها در ارسال کمک ها ، با بیان اینکه در حوزه پشتیبانی مواد غذایی و دارویی هیچ کمبودی در استان وجود ندارد ، خاطر نشان کرد: دستگاه ها برای ارسال کمک های مردمی حتما با استانداری هماهنگ کنند و از توزیع مستقیم کمک در میان مردم خودداری شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار