فرماندار شهرستان مراوه تپه:

سیل، بیش از 80 میلیارد تومان به مراوه تپه خسارت زد

1403-07-09 07:07:25
0
58
سیل، بیش از 80 میلیارد تومان به مراوه تپه خسارت زد
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">فرماندار مراوه تپه گفت: میزان خسارت سیل اخیردر این شهرستان بیش از ۸۰ میلیارد تومان می باشد.</span></p>

یازمراد کوسه غراوی با اشاره به حجم وسیع نزولات اسمانی در این شهرستان، افزود: بدلیل وسعت و صعب العبور بودن منطقه تاکنون بخشی از خسارات وارده براورد گردید که بیش از ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی ۵۷ میلیارد تومان براورد گردید که شامل خسارات به مزارع گندم، جو، کلزا، جایگاه دام، انبار علوفه، پمپ چاه، جاده بین مزارع و چاههای آب می باشد.

وی افزود: خسارات وارده برخطوط انتقال امور اب و فاضلاب روستایی این شهرستان نیز ۸ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شد.

فرماندار شهرستان مراوه تپه در خصوص خسارات وارده به تاسیسات اب منطقه ای گفت: مبلغ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت بدلیل خرابی و تخریب دیواره های تثبیت بستر روستایی عرب قاری حاجی، دیواره سازی و تثبیت دیواره سازی روستاهای کریم ایشان، دادلی غزنین و فرخه سر و همچنین ساماندهی و لایروبی اترک و سرشاخه های آن وارد شده است.

وی ضمن اعلام میزان خسارت به بخش راهها و ابنیه این شهرستان تصریح کرد: در این خصوص ۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شد که شامل آبشستگی و خالی شدن پشت گوشواره پلها و آبروها، رسوب گذاری دهنه پلها، بستر جاده، تخریب آسفالت، تابلو و علائم ایمنی می باشد.

فرماندار مراوه تپه گفت: در بخش مسکن روستایی متاسفانه بدلیل زیاد بودن بافت قدیمی در روستاها، امار خسارات وارده به اماکن مسکونی زیاد است که در بخش مرکزی ۸۷۰ و در بخش گلیداغ۱۲۰ واحد مسکونی خشتی و گلی تخریب ویا بدلیل رانش اسیب دیده اند.

وی همچنین در خصوص خسارت به بخش دامداری گفت: متاسفانه بدلیل تخریب ۱۵۰ واحد دامداری کوچک بر اثر جاری شدن سیلاب، ۸۰۰ راس دام سبک و ۵۲ راس دام سنگین تلف شده است .

فرماندار مراوه تپه در خصوص اختلال در برق رسانی به این شهرستان گفت: در جریان بارش باران و جاری شدن سیل، برق ۱۵ روستا قطع که با تلاش پرسنل اداره برق روشنایی کامل برقرار و یک روستا بدلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه اترک وقطع راه مواصلاتی تاکنون بدون برق می باشد که بمحض برقراری ارتباط جاده ای، روستای فوق نیز از روشنایی برخوردار خواهد شد.

رئیس ستاد بحران مدیریت شهرستان مراوه تپه در خصوص خسارات وارده به بخش عشایری گفت: متاسفانه بدلیل عدم وجود راههای مواصلاتی مناسب به محل اسکان عشایر، مراجعه به انها دارای مشکل بوده و به بمحض دسترسی به اماکن فوق میزان خسارات وارده به دام و محل اسکان این عزیزان براورد خواهد شد./عطابردی خانی خبرنگار افتخاری کلاله خبر

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار