مسیر پرافتخاری که محمد حمیدی طی کرد

از رضایت کارگر بیکار شده تا اشک‌های فراموش نشدنی در دانشگاه گنبدکاووس/ استعانت خوش تیپ‌ترین فرماندار گلستان از برادر شهیدش

1403-06-31 08:06:34
0
44
از رضایت کارگر بیکار شده تا اشک‌های فراموش نشدنی در دانشگاه گنبدکاووس/ استعانت خوش تیپ‌ترین فرماندار گلستان از برادر شهیدش
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">محمد حمیدی که سال&zwnj;هاست در استان گلستان لباس خدمت به مردم را بر تن داشت، این بار در ادامه مسیر طی کردن پله&zwnj;های ترقی در انتخابی شایسته به عنوان معاون اقتصادی استاندار منصوب شد.</span></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از خبرگزاری فارس، خدمت واژه نام آشنای همگان، همان واژه‌ای است که در صورت توجه مدیران و مسؤولان به آن، آنها را در ردیف بندگان مقرب درگاه الهی و اولیای دین قرار داده و در صورت بی‌توجهی آنها را در کوچه پس کوچه‌های غبارآلود بی‌اعتمادی تاریخ به فراموشی خواهد سپرد.

خدمت به مردم همان عملی است که عبادتی بالاتر از آن را نمی‌توان متصور شد و بی‌شک هیچ پاداشی جز رضایت خداوند را یارای تجلیل از آن نیست.

محمد حمیدی یکی از مدیران و مسؤولان استان گلستان است که به دور از هرگونه تملق و چاپلوسی و به رسم تقدیر از خدمتگزاری به مردمان شایسته و مهربان سرزمین گلستان باید نامش را در زمره خدمتگزاران صدیق نظام قرار داد، فردی که پله‌های ترقی در مسیر خدمتگزاری را یک به یک طی کرد و تلاش کرد اگر نتوانسته در دوران دفاع مقدس به برادر شهیدش بپیوندد اما راه و رسم او را در جامعه ادامه دهد.

بی‌تردید هر مدیر و مسؤولی در مسیر اقدامات خود با ضعف‌ها و کاستی‌هایی روبه رو بوده که انکارناپذیر است اما در این مجال و در موسم انتخاب شایسته استاندار گلستان برای خدمتگزاری به مردم در مسند معاونت اقتصادی استاندار باید پرداخت به مسیری که یک خدمتگزار را محبوب مردم و روسفید در محضر وجدان و درگاه لایزال الهی کرده است.

او که در عنفوان جوانی خدمت خود را از شهرداری رامیان در شرق گلستان آغاز و با حضور در معاونت اداره کل فنی استانداری و سکانداری نظام مهندسی ساختمان به آن تداوم بخشید، در گنبدکاووس و حضور به عنوان فرماندار گنبدکاووس به چهره‌ای محبوب و مردمی تبدیل شد.

حضور محمد حمیدی در گنبدکاووس با اقدامات ساختاری از سوی وی آغاز شد به شکلی که ایجاد و راه‌اندازی شورای مشورتی جوانان برای نخستین بار با 10 کمیته تخصصی، ادغام برخی کمیته‌ها و شوراها و ایجاد اتاق فکر اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری توانست در گام نخست جهش خوبی را در گنبدکاووس رقم بزند.

آنچه از محمد حمیدی در اذهان مردم باقی مانده است، خوش رفتاری، پرکاری، تخصص‌گرایی، فقدان رفتار جناحی و حزبی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و حتی استفاده از یک رقیب سیاسی در معاونت سیاسی و امنیتی خود و توجه ویژه به جوانان و نخبگان بود.

دستور پخش اذان ظهر از میدان مرکزی گنبدکاووس برای نخستین بار و توجه جدی به حاشیه‌نشینی و رفع دائمی مشکل هویتی مردم محله «اسلام آباد» از جمله مواردی بود که از او چهره‌ای محبوب در گنبدکاووس ساخت.

اما نقطه عطف رفتار ارزشی محمد حمیدی در جریان تشییع و تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه گنبدکاووس بود که در ابتدا برخی از مسؤولان قصد خلاصه کردن برنامه تشییع به محوطه دانشگاه و عدم همکاری برای مهیا کردن بستر خیابان‌های شهر برای مراسم تشییع و برگزاری برنامه‌های جانبی فرهنگی داشتند اما پس از اطلاع حمیدی و نهیب و دستور اکید وی و حمایت‌های فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی و ناحیه بسیج گنبدکاووس تمامی امور به سرعت مهیا شد.

مراسمی که محمد حمیدی از ابتدا خود در صف تشییع‌کنندگان تا پایان مسیر حرکت کرد و به هنگام تدفین شهدا در صحن دانشگاه گنبدکاووس کت را از تن بیرون آورده و شخصا به داخل قبرها رفت تا همرزمان خود و همسفران برادر شهیدش را با چشمانی اشک بار بدرقه‌ای باشکوه کند، اقدامی که با تحسین و تقدیر امام جمعه وقت گنبدکاووس پیر متقی و شیخ‌الاحبه  مرحوم حجت‌الاسلام «محمدحسین سبحانی» نیز همراه شد.

در واپسین روز حضورش اما در گنبدکاووس با جوانانی که خودش آنها را از گوشه و کنار فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر با عنوان شورای مشورتی‌اش جمع کرده بود نشست حلالیت‌طلبی و خداحافظی برگزار شد، نشستی که بیش از هر چیز مرواریدهای غلتان بر گونه‌های جوانان نمایانگر عمق ناراحتی جوانان از رفتن فرمانداری بود که تکیه‌اش به جوانان و مشورت های آنان قابل انکار نبود.

آن چه در این جلسه به عنوان نکات حاشیه‌ای به چشم آمد و در برخی رسانه ها دست به دست شد لقب «خوش تیپ‌ترین فرماندار استان» بود که از سوی مهدی باقریان یکی از اعضای شورای مشورتی برایش انتخاب شد و در فضایی صمیمانه و محزون عکس دسته‌جمعی جوانان گنبدی با او در حیاط فرمانداری.

در روز خداحافظی او اما کارگر بیکار شده‌ای برای تقدیر و تشکر از حمیدی روانه فرمانداری شده بود که گویا پس از بیکار شدن ظالمانه از سوی کارفرما و حذف بیمه تامین اجتماعی، در ساعات پایانی یک شب با فرماندار (محمد حمیدی) تماس گرفته و ماجرا را بیان می‌کند و فردای آن روز نیز قبل از ظهر مشکلش حل می‌شود.

او با نظر استاندار سابق گلستان پس از حضور «عبدالقدیر کریمی» از دیگر مدیران پرکار بومی منطقه به اداره کل شهری و امور شوراهای استانداری رفت. حضور او در مسند مدیرکل شهری و امور شوراهای استانداری نیز همان طور که خودش در مراسم تودیعش در گنبدکاووس بیان کرده بود مملو از حضور گنبدی‌هایی بود که در طی سال هرگاه گذرشان به گرگان می‌خورد نزد او می‌آمدند تا از زحمات و مهربانی‌های او تشکر کنند و خبری از مرد پرکار سال‌های قبل شهرشان بگیرند.

حضور او در این جایگاه نیز با قانون‌گرایی، ایستادگی در برابر فشارهای بیرونی به ویژه در انتصاب شهرداران فاقد کارایی در برخی شهرهای استان و البته ارزش‌مداری طی شد تا با حضور استاندار جدید و ارزشی در استان گلستان بار دیگر به او اعتماد شده و وی در مسند فرمانداری شهرستان کلاله قرار بگیرد.

اقدام جهادی او برای رساندن آب به حدود 10 روستا از محل رفع عیب خط لوله و جلوگیری از اسراف آب در مسیر انتقال آب به روستاها یکی از اقدامات انقلابی او در شهرستان کلاله بود که در قاب اذهان مردم ولایتمدار این خطه تا ابدیت نقش بسته است.

حضور شبانه محمد حمیدی برای سرکشی از خدمت‌رسانی به مردم در ایام نوروز و حضور در میان آتش‌های جنگل برای خاموش کردن و اطفای حریق نیز اتفاقاتی است که آن قدر در رفتارش تکرار شده بود که دیگر تعجب کمتر کسی را بر می‌انگیخت.

در آخرین روز حضورش در کلاله نیز در مراسم تقدیر از دستگاه‌های برتر استان گلستان در حوزه پدافند غیرعامل در کنار دوست و همکارش عبدالقدیر کریمی به عنوان فرمانداران برتر استان گلستان انتخاب شد و با فرمانداری کلاله خداحافظی کرد.

اما بعد از ماجرای خداحافظی اجباری بازنشسته‌ها از دولت استان گلستان نیز دو معاون استاندار خود را از دست داد تا این دو پست خالی مانده و استاندار تازه وارد استان گلستان برای پر کردن این جای خالی با فشارهای متعدد درون و برون استانی قرار بگیرد، اما «سیدمناف هاشمی» که تجربه حضور در راس وزارت ورزش و جوانان و معاونت شهرداری تهران را در پرونده داشت با استفاده از تجارب خود با اعتماد به نیروهای بومی استان گلستان و عدم تسلیم در برابر فشارهای سیاسی و اقتصادی محمد حمیدی را به عنوان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان منصوب کرد تا بار دیگر نشان دهد که فشارهای رسانه‌نماها و سیاسیون رادیکال در تصمیمات او اثربخش نخواهد بود.

این انتخاب که به سرعت در فضای مجازی و حقیقی با واکنش‌های مثبت رو به رو شد طیف وسیعی از تقدیرها از استاندار را چه از سوی اصولگرایان و چه اصلاح‌طلبان را به همراه داشت و کلیدواژه این پیام‌ها، تقدیر از انتخاب گزینه‌ای پاکدست، سلامت و بومی بود.

به هر تقدیر به نظر می‌رسد با حضور مجدد محمد حمیدی در استانداری و تکیه بر کرسی معاونت اقتصادی استاندار شاهد فصل نوینی در فعالیت‌های اقتصادی استان و ظهور اتاق شیشه‌ای اقتصادی در استانداری با رعایت تقوای مالی و اقتصادی و شفافیت خواهیم بود اتفاقی که محمد حمیدی با استعانت از برادر شهیدش باید برای تکمیل پازل خدمتگزاری‌اش آن را محقق کند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار