دلایل تعطیلی فرودگاه کلاله

1403-07-28 04:07:39
0
66

اختلاف بر سر روزهای پرواز، اتمام قرارداد شرکت هواپیمایی نفت، استقبال کم و تبلیغات نامناسب از جمله دلایل تعطیلی دومین فرودگاه گلستان در کلاله عنوان شده است.

 

رودگاه کلاله پس از 16 سال تعطیلی در 1390 با پیگیری های اداره کل فرودگاه های استان گلستان و اهتمام  مجموعه مدیریت استان تکمیل فرودکاه کلاله آغاز و با به ثمر رسیدن زحمات و کوشش های بی دریغ، فرودگاه کلاله در 11 اردیبهشت ماه سال 91 توسط ریاست جمهور افتتاح شد.

 
استاندار گلستان در پیگیری خبرنگار مهر دلایل تعطیلی فرودگاه کلاله را تشریح کرد و راه اندازی دوباره پروازهای آن را  از جمله دغدغه های مسئولان استانی و شهرستان برشمرد.
 
جواد قناعت گفت: از زمان افتتاح این فرودگاه با حضور رئیس جمهور بعد از مدتی شاهد تعطیلی پروازهای فرودگاه بودیم و تلاشهای زیادی برای برقراری دوباره پروازها صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه این فروردگاه دوباره فعال می شود گفت: تعطیلی پروازها به دلیل تمام شدن قرارداد هواپیمایی نفت و عدم تمدید این قرارداد بوده است.
 
 
اختلاف بر سر روز پرواز
 
وی اظهار داشت: در صحبتهایی که با مسئولان کشوری شد یکی از دلیل این پروازها به دلیل اختلاف بر سر روز پروازها بود زیرا معتقد بودند روز جمعه که تعطیل است زمان مناسبی برای پروازها نیست.
 
وی یکی دیگر از دلایل را عدم استقبال مردم از این فرودگاه اعلام کرد و گفت: تبلیغات خوبی برای اطلاع رسانی از پروازها صورت نگرفته است و مسافران این پروازها نیز به حد مجاز نمی رسیدند که این عامل نیز سبب شد تا پروازها تعطیل شود.
 
تبلیغات نامناسب
 
وی از مدیر فرودگاه کلاله، استان و ائمه جماعات خواست تا نشستی برگزار کنند و برای تبلیغات و اطلاع رسانی درباره پروازهای فرودگاه برنامه ریزی کنند، در غیر اینصورت دوباره فعالیت پروازها تعطیل می شود.
 
قناعت افزود: استان بخشی از ظرفیتهای خالی مسافر را برعهده گرفته ولی باز کافی نیست و مسئولان باید اقدام کنند.
 
استاندار گلستان درباره فرودگاه گرگان نیز گفت: اقدامات اساسی برای افزایش طول و عرض باند صورت گرفته است و برای اعزام حجاج از هواپیماهای پهن پیکر در این فوردگاه استفاده می شود تا حجاج استان مجبور به سفر به استانها دیگر مانند تهران و مشهد نباشند.
 
حجت الاسلام کشیری امام جمعه کلاله نیز با اظهار گلایه مندی از فرودگاه کلاله گفت: متاسفانه این طرح راکد مانده است.
 
وی اظهار داشت: انتظار نداشتیم که به رغم تلاشهای صورت گرتفه مسئولان استانی برای بازگشایی فرودگاه کلاله، دوباره پروازها تعطیل شود.
 
فرودگاه قصه پرغصه شد
 
عبدالکریم رجبی نماینده مردم کلاله، مراوه تپه، مینودشت و گالیکش در مجلس نیز گفت: فرودگاه کلاله یک قصه پرغصه شده و همه پیگیری کردیم تا این پروازها از سر گرفته شود.
 
وی اظهار داشت: جلسات متعددی در تهران و استان برای برقراری دوباره پروازهای فرودگاه کلاله برگزار شد که بزودی پروازها توسط شرکت آسمان انجام می شود.
 
رجبی افزود: رایزنیهای لازم با مسئولان کشوری و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان فرودگاههای کشور در این زمینه انجام شد.
 
در عین حال مدیر فرودگاه کلاله از انجام طرحهایی برای تجهیز این فوردگاه خبر داد و گفت: چهار پروزه در فرودگاه کلاله اجرایی شد که نصب دستگاه کمک ناوبری از جمله آن است.
 
تجهیز فرودگاه کلاله
 
عبدالخلیل صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این دستگاه موقعیت خلبان را به برج مراقبت اعلام می کند و طرح دیگر ای ام وی با اعتبار شش میلیارد ریال است که از سوی فرودگاههای کشور تامین اعتبار شده است.
 
وی عنوان کرد: نصب آسانسور و برج مراقبت پرواز با اعتبار هفت میلیارد ریال از طریق فرودگاههای کشور از دیگر طرحهای اجرا شده است.
 
صادقی بیان داشت: نصب سیستم اعلام حریق با اعتبار 50 میلیون ریال و حصار کشی به منظور حفاظت ار محوطه فرودگاه به طول چهار کیلومتر از دیگر طرحهاست.
 
مدیر فرودگاه کلاله بیان داشت: طرح حصارکشی محوطه فرودگاه با اعتبار 1.5 میلیون ریال اجرا شده است.
 
فرودگاه 315 هکتاری کلاله در سه کیلومتری غرب این شهرستان واقع شده و پیش از این، سال‌ها برای پرواز هواپیماهای سمپاش از این مکان استفاده می‌شد، این فرودگاه 35 سال قدمت دارد و با توجه به فاصله بیش از 300 کیلومتری شرق استان با فرودگاه بین‌المللی گرگان، تسریع در تکمیل فرودگاه کلاله در دستور کار قرار گرفت./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار