عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد؛

تخلف بزرگ یک بانک آشکار شد/ 1264میلیارد تومان به یک شرکت پرداخت و ضمانتی دریافت نشده است

1403-08-01 01:08:32
0
7
تخلف بزرگ یک بانک آشکار شد/ 1264میلیارد تومان به یک شرکت پرداخت و ضمانتی دریافت نشده است
<p style="text-align: justify;" itemprop="description"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تخلف بانک سپه برای ارائه ضمانت به یک شرکت خبر داد.</span></p>

به گزارش کلاله خبر، «روح‌الله حضرت‌پور»، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری برنااز تخلف بانک سپه خبر داد و  گفت: روز دوشنبه با دیوان محاسبات کشوری درباره تفریغ بودجه سال 96 و عملکرد بانک‌ها جلسه‌ای داشتیم. در این جلسه متوجه شدیم بانک سپه به عنوان بانک دولتی تخلف بزرگی مرتکب شده است.

وی افزود: این بانک برای یکی از شرکت‌ها 177 فقره ضمانت‌نامه صادر کرده که در قانون بانکداری باید 10 درصد آن به صورت نقدی پرداخت شود که فقط 8 درصد دریافت کرده است.

وی گفت: طبق نامه‌ای که به کمیسیون اصل نود نوشتم خواستار رسیدگی به این تخلف شدم.

حضرت‌پور تاکید کرد: بانک سپه، 1264میلیارد تومان در 177 فقره به این شرکت، ضمانت‌نامه داده و برای ضمانت‌نامه‌هایی که صادر شده وثیقه، ضمانت و یا قراردادی نگرفته است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان بیان کرد: در شرایط فعلی کشور که برای یک وام 5 میلیون تومانی، بانک‌ها چند نفر ضامن، وثیقه، سفته و ... گرفته و درخواست کننده وام باید چندماه دوندگی کند، این رقم بالا توسط یک بانک دولتی تخلف بزرگی است که باید رسیدگی شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار