معاون دادگستری گلستان:

گلستان در «تهدید» رتبه اول جرایم کشوری را دارد

1403-08-01 01:08:27
0
16

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: گلستان در جرایم اولویت‎های 10گانه رشد اول را در کل کشور در زمینه «تهدید» دارد.

 

به گزارش کلاله خبر،حسین شعبانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: گلستان رتبه چهارم کشوری را در «توهین» دارد و این نشان می‎دهد که مردم هنوز الگوها و رفتارهای مناسب را فرا نگرفته‎اند.

وی با طرح این سوال که باید ببینیم نبض گلستان چگونه می‎زند؟ پاسخ گفت: قوه قضائیه نبض دستگاه‎های عمومی و اداری کشور است که مشاوره در کاهش آسیب‎های اجتماعی جوابگوی نبض جامعه نیست.

گلستان رتبه هفتم کشور در زمینه طلاق توافقی

به گفته شعبانی در بین اولویت‎های 10گانه گلستان در زمینه طلاق توافقی، رتبه هفتم کشور را داراست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان به مقایسه حرایم سه دهه سوم سال‎های اخیر پرداخت و تصریح کرد: در سه ماهه سوم سال 1389 تعداد 442 فقره پرونده وارد دستگاه‎های قضایی شد که در مقایسه با سه ماهه سوم سال 1390 به 460 فقره پرونده افزایش یافته و در سه ماهه سوم سال 1391 نیز 514 فقره پرونده با 58 پرونده افزایش وارد دستگاه‎های قضایی شده است.

شعبانی رتبه نهم اولویت جرایم را در زمینه گواهی عدم امکان سازش در گلستان عنوان کرد و افزود: در سه ماهه سوم سال 1389 تعداد 381 فقره پرونده، سه ماهه سوم سال گذشته تعداد 387 فقره پرونده و سه ماهه سوم سال 1391 تعداد 471 فقره پرونده در دستگاه‎های قضایی استان به ثبت رسیده است.

رشد اختلافات خانوادگی در گلستان

وی اضافه کرد: رتبه دهم اولویت جرم مربوط به الزام تمکین است که از سوی زوج ارائه می‎شود که در سه ماهه سوم سال 1389 تعداد 379 فقره پرونده، سه ماهه سوم سال گذشته تعداد 404 فقره پرونده و سه ماهه سوم سال جاری تعداد 456 فقره پرونده وارد دستگاه‎های قضایی استان شدند که این آمار رشد اختلافات خانوادگی را نشان می‎دهد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ابراز داشت: رتبه سنی زوجین برای طلاق در بین زنان 20 تا 24 سال و در بین مردان 25 تا 29 سال است که بیشترین رتبه سنی را در طلاق نشان می‎دهد.

ضرورت توجه بیشتر به ایجاد کانون هماهنگی سازمان‎های مشاوره

شعبانی خواستار توجه بیشتر به ایجاد کانون هماهنگی سازمان‎های مشاوره محور شد و گفت: باید به لحاظ اعتبارات در این زمینه توجه ویژه‎ای شود تا مراکز مشاوره را در شهرستان‎ها نیز راه‎اندازی کنیم.

وی مدیریت قرارگاهی را ضرورتی مهم خواند و عنوان کرد: توان و ظرفیتی که در همه دستگاه‎ها برای مشاوره وجود دارد باید از طریق مدیریت قرارگاهی مورد توجه قرار بگیرد تا بر اساس اولویت‎های مهم مبادرت به مشاوره شود همچنین نیاز است تا ارتباط و هماهنگی مناسبی بین مراکز مشاوره برقرار شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار