فرمانده سپاه نینوا گلستان:

بسیج متعلق به حزب و گروه نیست بلکه یک فرهنگ و تفکر است/ سپاه و بسیج سنگر مردم هستند/ پیشروندگی و پیشبرندگی انقلاب از ویژگی تفکر بسیجی

1403-07-09 03:07:22
0
42
بسیج متعلق به حزب و گروه نیست بلکه یک فرهنگ و تفکر است/ سپاه و بسیج سنگر مردم هستند/ پیشروندگی و پیشبرندگی انقلاب از ویژگی تفکر بسیجی
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت:&nbsp;بسیج متعلق به حزب و گروه نیست بلکه بسیج یک فرهنگ و تفکر است، بسیج از مردم برای مردم&nbsp;و با مردم، آبروی خود را می گذارد و بدون هیچ چشم داشتی همه چیز خود را در طبق اخلاص می گذارد.&nbsp;</span></p>

 به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، سردار حسین معروفی امروز در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در تجمع پرشور بسیجیان با عنوان "شکوه مقاومت و حماسه حضور" که در مصلی وحدت گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بسیجی باید عمار زمان باشد و در صحنه کارزار جنگ سخت و جنگ نرم با دشمن خود در کارزار عملیات روانی کار خود را انجام دهد و برای مردم انقلاب افتخار بیافریند.

وی افزود: در جنگ سخت بعد از فضل الهی این توده عملیاتی بسیج و انقلاب بود که جنگ را مقدس کرد و با حرکت های جهادی توانستند هشت سال دفاع مقدس را پیش ببرند.

**تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب برای جهت دهی انقلاب

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب چهار ماه بعد از جنگ تصریح کرد: امام با هوشمندی و دقت نظر، بسیج این دو قشر را برای جهت دهی انقلاب تاسیس کردند.

معروفی با بیان اینکه "چرا بضیها نمی خواهند بفهمند بسیج متعلق به همه انقلاب است، بیان کرد: بسیج متعلق به حزب و گروه نیست بلکه بسیج یک فرهنگ و تفکر است، بسیج از مردم برای مردم و با مردم، آبروی خود را می گذارد و بدون هیچ چشم داشتی همه چیز خود را در طبق اخلاص می گذارد.

**سه موضع مهم برای بسیج مستضعفین از نظر مقام معظم رهبری

وی ادامه داد: بسیج بعد از ادای تکلیف در جنگ سخت در حوزه سازندگی، صنایع دفاعی، علمی، نانو و هسته ای که هیچ چیز نداشتیم به کجا رسیدیم و در هر جایی که این تفکر وجود دارد عزت و سربلندی و ارتقا می بینیم.

سردار معروفی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیرشان سه موضع مهم را برای بسیج مستضعفین تعریف کردند، افزود: اردوی جهادی و حضور پزشک دانشجو، دانش آموز و استاد در مناطق محروم، راهیان نور بعنوان عمیق ترین فعالیت فرهنگی و شجره تربیتی صالحین و عرضه آن در سپاه و بسیج توسط حضرت آقا تبیین شد که سپاه و بسیج کمک کردند . اینها فرهنگ ماست و باید متوجه این امورات باشیم.

**تفکربسیجی بن بست شکن و انسجام آفرین است

وی تاکید کرد: تفکربسیج بن بست شکن و انسجام آفرین است، یعنی پر صلابت و حول محور مردم، بدون نگاه شخصی و برای منافع انقلاب کار کردن است و آنجا که منافع نظام در خطر باشد همه جا کنارهم هستیم.

این مقام مسئول با برشمردن ویژگی های بسیجیان یادآور شد: انقلابی بودن، انقلابی گری، انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و حق گو بودن از ویژگی های بسیجیان است.

وی ادامه داد: انقلابی بودن یعنی نگاه به همه جامعه و همه اقوام حول محور ولایت، که دشمن درصدد زدن آن است.

**بسیجی جهادی فکر می کند و گوش شنوای مردم است

معروفی با بیان اینکه بسیجی جهادی فکر می کند و گوش شنوای مردم است، اذعان داشت: برای یک مدیر جهادی صندلی جایگاهی ندارد، شب و روز جایگاهی ندارد، اینجاست که انقلابی فکر می کند و عمل می کند و بروکراسی اداری را کنار می زند.

وی یادآور شد: بسیج هم در حوزه سیاسی و هم بودن در صراط مستقیم انقلاب و ولایت تعریف می شود.

**بسیجی رسالت محور است

فرمانده سپاه نینوا گلستان پیشروندگی و پیشبرندگی انقلاب را از ویژگی تفکر بسیجی برشمرد و گفت: بسیجی نباید از خود راضی باشد و در کار خود توقف کند، محافظه کاری ندارد.

وی با طرح این سوال که بسیجی رسالت محور است یعنی چه؟، گفت: یعنی تفکر بسیجی زمان و مکان و جایگاه نمی شناسد مهم انجام رسالت است که باید به آن بپردازد. در یک روز باید در کوره آتش می رفتیم و از آبروی ملت ایران دفاع می کردیم و امروز هم در صحنه ای که دشمن می خواهد باید رسالت محور عمل کنیم و نترسیم و عشق به مردم را با زبان و عمل نشان دهیم.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با مردم و مردم نیز با نظام تعریف می شوند. باید به سمت مردم برویم و آن را عبادت بدانیم، این یعنی امیدواری به ملت و امیدواری به خدا.

وی بر امیدآفرینی برای مردم تاکید کرد و افزود: خدمت به مردم بزرگترین مبارزه با امریکاست چون جامعه امیدوار به آینده می شود .

**امروز تمام تلاش دشمن حوزه عملیات روانی است

این مقام مسئول خطاب به بسیجیان بیان کرد: امروز تمام تلاش دشمن حوزه عملیات روانی است که با هزینه کم برای دشمن و قدرت تخریب زیاد می خواهد ایمان، تمایلات و رفتار و زائقه مردم را تغییر دهد و آن را ناامید کند.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تصرف زمین نیست چون نمی تواند خاک و زمینی را با وجود این توده عظیم تصرف کند و دشمن امروز به دنبال تصرف ذهن ملت و گرفتن شجاعت ملت ایران است، باید مواظب باشیم و با هوشمندی وحدت، وفاق و انسجام به صفوف ما رخنه نکند و با به  وجود آوردن خلاء آرامش و آسایش ما را به سراشیبی نبرد.

**ماموریت بسیج انسجام ملت و سنگر محکم انقلاب بودن است

سردار معروفی با بیان اینکه جامعه که امنیت داشته باشد آسایش و آرامش دارد، متذکر شد: نامنی و انشقاق آرامش را از بین می برد لذا ماموریت ما انسجام ملت و سنگر محکم انقلاب بودن و جان دادن برای عزت ملت ایران است، سپاه و بسیج سنگر مردم ، یعنی سد بلای مردم، تمامیت ارضی، آبروی مردم و سنگر انقلاب است و ماموریت آن سنگین است که راه شهدای انقلاب و 4000 شهید استان ادامه یابد.

**روز گرگان به خوبی در 5 آذر تعریف شده است/ آمادگی سپاه و بسیج برای کمک به مسئولین نظام اجرایی

 وی با اشاره به 4000 شهید استان و 14 شهید 5 آذر گرگان گفت: بدون شک روز گرگان به خوبی در این روز تعریف شده است و نباید بگذاریم راه این شهدا و جانبازان از بین برود و باید مراقبت کنیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه بزرگترین آبروی ما ولایت و مردم است، گفت: سپاه و بسیج آمادگی دارد و در هر عرصه ای که مسئولین نظام اجرایی احساس نیاز کنند چه اقتصاد مقاومتی، سازندگی، فرهنگی، حوزه آسیب های اجتماعی و نشاط مردمی آماده کمک است و درخواست می کنیم از این توان بالقوه استفاده کنید.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار