کریمی قدوسی در جمع دانشجویان ، اساتید و طلاب گلستانی؛

تصویب CFT ، تصمیم نظام نیست / بنا بر تصویب سند استعماری در مجمع تشخیص است ! / روحانی بعد از 5 سال فهمید که باید تحریم ها را دور بزند

1403-06-31 11:06:26
0
42
تصویب CFT ، تصمیم نظام نیست / بنا بر تصویب سند استعماری در مجمع تشخیص است ! / روحانی بعد از 5 سال فهمید که باید تحریم ها را دور بزند
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه تصویب CFT تصمیم سران سه قوه است نه تصمیم رهبری و مردم ، گفت : بنظر می رسد مجمع تشخیص مصلحت نیز بنا دارد این سند استعماری را تصویب کند .</span></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، دکتر جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه 2 آذرماه در نشست تخصصی " شکوه انقلاب اسلامی ایران و افول آمریکا با مروری بر لوایح FATF و CFT " در جمع پرشور دانشجویان ، طلاب و اساتید گلستانی در خصوص سرنوشت CFT اظهار کرد: یکشنبه گذشته بعد از اینکه شورای نگهبان از این مصوبه مجلس ، ۲۲ مورد ایراد گرفت قرار شد جلسه کمیسیون امنیت ملی تشکیل شود تا در مورد ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان صحبت کنیم .

کریمی قدوسی افزود: طبق معمول ما منتظر دکتر کدخدایی بودیم تا به نمایندگی از 12 عضو شورای نگهبان به کمیسیون بیاید اما در نهایت تعجب دیدیم ابتدا وزیر اطلاعات با یک تیم کارشناسی آمد ، سپس دکتر ظریف با یک تیم کارشناسی وارد شد و در ادامه نیز خانم لیلا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور با تیم خود ، سپس سردار وحیدی و دکتر آقامحمدی نیز از مجمع تشخیص مصلحت نظام آمدند و کدخدایی نیز با نیم ساعت تاخیر وارد جلسه شد .

وی ادامه داد: قبل از ورود کدخدایی ، آقای فلاحت پیشه جلسه را با یک تلنگر به شورای نگهبان شروع کرد که چرا شورای نگهبان گفته CFT با امنیت ملی تعارض دارد ، این شورا فقط باید لوایح را با شرع و قانون تطبیق دهد ، اینجا بود که من و حاج آقای ذوالنور به وی تذکر دادیم که شما رئیس جلسه هستید و نباید ایجاد موضع بکنید و جلسه را هدایت کنید .

کریمی قدوسی اضافه کرد: ما به آقای فلاحت پیشه گفتیم قرار بود جلسه کمیسیون با نماینده شورای نگهبان برای بررسی ایرادات وارد شده باشد ، اینها اینجا چکار می کنند و این موضوع 100 درصد با قانون اساسی و آیین نامه کمیسیون است ، فلاحت پیشه گفت که با دستور لاریجانی قرار شد این افراد هم باشند چون این تصمیم نظام است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما دانستیم که اینها آمدند تا با اعمال فشار به کمیسیون و کدخدایی ، شورای نگهبان را متقاعد کنند تا از تصمیم خود باز گردد و پس اعتراض قانونی ما ، ظرف نیم ساعت تیم های سه گانه یکی یکی خارج شدند و جلسه بهم خورد و قرار شد روز سه شنبه هفته آتی مجددا جلسه ای فقط با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و نماینده شورای نگهبان برگزار شد .

کریمی قدوسی در خصوص سرنوشت این مصوبه گفت: اگر کمیسیون ایرادات را بپذیرد که این مصوبه اصلاح شدنی نیست و یا صحن مجلس به آن رای ندهد ، این لایحه به تاریخ می پیوندد و اگر کمیسیون گفت اصرار بر نظر خود دارد و صحن هم مصوب کرد ، به مجمع تشخیص می رود تا با سیاستهای کلی نظم تطبیق داده شود .

** بنا بر تصویب سند استعماری در مجمع تشخیص است

وی یادآور شد: بعد از بهم خوردن جلسه روز یکشنبه ، من کنار دکتر آقامحمدی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هست بودم و از وی پرسیدم که فرجام مصوبه CFT چه می شود ؟ ، آقامحمدی گفت : روزی که مجمع تشخیص برای بررسی این مصوبه جلسه داشته باشد همین هیات و بلکه قویتر به مجمع می آیند تا این نهاد را هم برای تصویب مصوبه تحت فشار قرار دهند . آقامحمدی ادامه داد که پیشنهاد من این است که ایرادات 22 گانه شورای نگهبان را 2 بخش کنید ، بخشی از ایرادات را شما در کمیسیون حق شرط بگذارید و برطرف کنید و بخشی را هم ما در صحن مجمع بر طرف می کنیم تا این مصوبه تصویب بشود .

کریمی قدوسی گفت: اینجا بود که من فرو ریختم و فهمیدم که بنا بر تصویب این سند استعماری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است .

** چشم ها به مجمع تشخیص مصلحت و چهره هایی چون محسن رضایی است

کریمی قدوسی در خصوص بررسی نهایی CFT در روزهای آتی گفت : الان همه چشم ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام است ، از آقای محسن رضایی که از یادگاران و فرماندهان دفاع مقدس است و انتظار داریم همانطور که جلو کنواسیون " پالرمو " سفت و سخت ایستاد اینجا نیز همسو با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مردم ، بایستد و بطور صریح و شفاف موضع بگیرد .

وی افزود: مهندس محمدرضا باهنر برادر شهید باهنر که از چهره های ارزشمند انقلاب اسلامی و همسنگر شهید رجایی بوده در برابر این مصوبه بایستد و بطور صریح موضع بگیرد . همچنین آقا محمدی که در بیت است و از موارد زیادی مانند نظرات صریح رهبر معظم انقلاب در این زمینه مطلع است در برابر این مصوبه استعماری موضع گیری کند . و آقای دانش جعفری و آقای مجید انصاری هم که در این جایگاه مهم و ارزشمند در مجمع هستند در برابر این مصوبه بایستند و موضع بگیرند و مردم و دانشجویان و نخبگان جامعه از آنها مطالبه کنند .

کریمی قدوسی تاکید کرد: اینکه گفته می شود تصویب این لایحه تصمیم نظام است درست نیست ، فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی می گوید این تصمیم نظام است و سران سه قوه با هم این تصمیم را گرفتند ، آقای روحانی نامه محرمانه یا به آیت الله جنتی زد و گفت که این تصمیم سران قواست و رهبری هم موافق است پس تایید کنید اما شورای نگهبان با 22 ایراد مصوبه را رد کرد . تصویب CFT تصمیم نظام نیست ، تصمیم سران سه قوه است نه تصمیم رهبری و مردم . 

** روحانی بعد از 5 سال فهمیده باید تحریم ها را دور بزند

این نماینده مجلس گفت: روحانی بعد از 5 سال فهمیده که باید تحریم ها را دور بزند اما آقای روحانی با کدام تیم و افراد با روحیه جهادی می خواهد تحریم را دور بزند ، همه آن افرادی که در دوره دولت قبل توانستند تحریم را دور بزنند ، اسامی آنها را به بیگانگان داده شده و الان همین افراد در لیست تحریم جدید قرار گرفته اند . در زمان وزیر نفت سابق رستم قاسمی ، توانستیم 172 میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت به ایران بیاوریم اما الان در فروش مشکل داریم و آنچه می فروشیم هم پولش به کشور بازمی گردد .

قدوسی گفت: در همین آشفتگی اقتصادی اخیر کشور ، حدود هشتاد تن طلا از خزانه خارج شد ، صرافان می گفتند افرادی را در بازار می بینند که تا بحال ندیده اند و در حال خرید ارز و سکه برای انتقال به خارج کشور هستند . اینها در سلیمانیه عراق قرارگاهی تشکیل داده بودند و با پول سعودی 20 درصد بالاتر نسبت به بازار فقط دلار و ارز و طلا می خریدند و به آنجا منتقل شد تا در نظام اقتصادی ما اختلال ایجاد شود .

** مجلس به نفع جاسوس رای داد

وی اشاره کرد: در قضیه جاسوسی دری اصفهانی که خودش اعتراف کرد بنده فیلم و مستندات را به مجلس بردم و پخش کردم اما مجلس به نفع جاسوس رای داد که به این موضوع ورود نشود و جای تعجب دارد که می بینیم همین مجلس از وزیر دفاع در خصوص دو تابعیتی ها از وزیر دفاع سوال می کند که چرا مستند اطلاعات سپاه در خصوص فردی که جاسوسی اش قطعی است و خودش اعتراف کرده و به جرم جاسوسی زندانی است ، پخش شده است . 

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سال 92 به این طرف بیش از 70 هیات از صندوق بین المللی پول به ایران آمدند و گاها پیش آمده ظرف یک هفته بیش از 70 جلسه گذاشتند و طی این جلسات اسناد محرمانه و مالی ایران را در اختیار این صندوق گذاشتند که همه این جلسات محرمانه بود و به هیچ وجه خبری و رسانه ای نشده است .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار