گالیکش 612 روز بدون معاون فرماندار و بخشدار / خدمات‌رسانی به شهروندان معطل سیاسی‌کاری شد

1403-06-31 06:06:53
0
50

خدمات‌رسانی به شهروندان گالیکشی در دولت تدبیر و امید با نداشتن 612 روزه معاون فرماندار و بخشدار با مشکل روبرو شد.

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیلکوه، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 24 خردادماه 1392 برگزار شد که طی آن دکتر «حسن روحانی» به‌عنوان هفتمین رئیس‌جمهور ایران برگزیده شد.

دولت تدبیر و امید کار خود را از 12 مردادماه آن سال آغاز کرد. پس از شروع به کار دولت تغییرات تدبیر و امیدی در گلستان با انتصاب «حسن صادقلو» به‌عنوان استاندار گلستان در مهرماه سال 1392 آغاز شد.

گالیکش نیز جز اولین شهرستان‌های گلستان بود که به‌قطار تغییرات دولت تدبیر و امید پیوست و ر‌وز شنبه 24 اسفندماه سال 92 «حسن خسروی» که از نیروهای اصلاح‌طلب گالیکش است را به‌عنوان دومین فرماندار گالیکش جانشین «رحمان صباغیان» شد.

طبیعتاً باروی کار آمدن خسروی تغییرات در گالیکش نیز باید انجام می‌گرفت.

«علیرضا آگاهی» پیش‌ازاین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بانک انصار مشغول خدمت بوده در تاریخ 18 خردادماه سال 90 تا پایان زمان حکم خود در تاریخ 13 مردادماه سال 93 به‌عنوان نخستین بخشدار بخش لوه شهرستان گالیکش انجام‌وظیفه کرد.

آگاهی نخستین مسئول سیاسی شهرستان گالیکش بود که به‌قطار تغییرات پیوست. باوجوداینکه در 15 ماه اول خدمت خود در بخشداری لوه و یک ماه و نیم پایانی خدمتش هیچ‌گونه حقوقی از دولت دریافت نکرد حاضر بود تا معرفی بخشدار جدید بدون دریافت حقوق مشغول به کار باشد که کار و امورات مردم زمین نماند اما پیگیری وهمتی از سوی مسئولین شهرستانی و شخص فرماندار برای موضوع دیده نشد و موافق برفت آگاهی بود.

این در حالی است که خسروی دو سال پس از بازنشستگی و اتمام حکم فرمانداریش به لطف دوستان فرادستی موفق به تمدید حکم و تکیه‌بر کرسی فرمانداری گالیکش شد.

باگذشت 178 روز از خداحافظی علیرضا آگاهی با بخشداری بخش لوه، روز پنجشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1393 سید غلام‌رضا قاضوی که پیش از خسروی اصلی‌ترین گزینه فرمانداری گالیکش بود باسابقه‌ی 26 سال خدمت در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور را داشت به‌عنوان دومین بخشدار تاریخ بخش لوه شهرستان گالیکش معرفی شد.

پرونده تغییرات گالیکش باز بود تا در تاریخ 30 اردیبهشت‌ماه 1393 «حسین بای» کارمند فرماندار رامیان و از همشهریان استاندار وقت به‌عنوان معاون فرماندار گالیکش به‌جای « جلیل صفی الحسینی» به حسن خسروی تحمیل شد.

صفی الحسینی که در كارنامه کاری خود با ۴ فرماندار شرق گلستان کارکرده بود؛ معاون کمیته انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، بیش از 20 سال در آموزش‌وپرورش، 5 سال بخشدار گالیکش و بیش از 3 سال به‌عنوان معاون فرماندار این شهرستان بود.

خسروی و بای هیچ‌گاه برای پیشبرد کارها در امورات نتوانستند مکمل یکدیگر شوند. بسیاری بای را با توجه به تجارب وزارت کشوریش آگاه به امور و توانمندتر از خسروی در فرمانداری گالیکش می‌دانستند.

اختلاف این دو زمانی که بای توأمان معاونت فرمانداری و امورات بخشداری بخش لوه را انجام می‌داد بر سر برداشت بی‌رویه شرکت پانیر از رودخانه دوغ بالا گرفت و بای نتوانست این سیستم مدیریتی را تحمل کند و کارشناسی آرد و نان فرمانداری گنبدکاووس را به معاونت فرمانداری گالیکش ترجیح داد.

بای اواخر بهمن‌ماه 93 گالیکش را به مقصد گنبدکاووس ترک کرد تا در تاریخ 17 آذرماه 1394 ایوب ابوالتختی از بخشداری بخش مرکزی این شهرستان به‌عنوان دوست و همراه حسن خسروی به‌عنوان معاون فرمانداری گالیکش معارفه شود؛

ازآنجایی‌که خسروی و ابوالتختی تجربه برگزاری انتخابت را نداشتند در روز 17 آذرماه در آیین معارفه ابوالتختی؛ استانداری گلستان بخشداری مرکزی گالیکش را به حمیدرضا نیازی و بخشداری بخش لوه را به محمد حیدری صدر واگذار کرد.

با رفتن بای و آمدن ابوالتختی گالیکش 293 روز را بدون معاونت فرمانداری سپری کرد.

سید غلامرضا قاضوی نیز یکم آذرماه 1394 به‌عنوان معاون فرماندار آزادشهر معارفه شد تا بخشداری لوه مجدد 17 روز تا آمدن حیدری صدر بدون بخشدار باشد.

حمیدرضا نیازی در تاریخ 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌عنوان بخشدار مرکزی کلاله معارفه شد تا بخشداری گالیکش 134 روز گذشته را بدون بخشداری سپری کند؛ موضوعی که برخی روستاها را با مشکل روبرو کرده است.

این روزها گالیکش منتظر معرفی بخشدار بخش مرکزی است تا امورات بلوکه‌شده مردم اجرایی شود. شنیده‌ها حکایت از آن دارد نیرویی غیر وزارت کشوری برای این پست در نظر گرفته‌شده است که قطعا گامی دیگر برای عقب راندن گالیکش است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار