رئیس دادگستری کلاله:

بیش از ۶۵ هکتار از اراضی ملی کلاله خلع ید شد/ ۲۹۹هکتار از اراضی این شهرستان دردست بررسی است

1403-06-31 11:06:01
0
41

رئیس دادگستری شهرستان کلاله گفت: در سال ۹۶ بیش از ۹۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان توسط حوزه قضایی کلاله خلع ید شد و همچنین ۲۹۹ هکتار دیگر نیز در حال بررسی است.

سید احمد حسینی در گفتگویی با بیان اینکه کلاله؛ پیشرو در مجازات جایگزین حبس است، گفت: در سال ۹۶؛ با تلاش حوزه قضایی کلاله ۶۸۳ مورد مجازات جایگزین حبس انجام گرفت و متهمین به انجام فعالیت های خدمات عمومی مثل درخت کاری، همیار پلیس، کمک به محیط زیست و غیره محکوم شدند و مجموعه این اقدامات باعث این شد تا حوزه قضایی شهرستان کلاله در مجازات های جایگزین حبس، رتبه اول استان را به دست آورد.
رئیس دادگستری کلاله در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲۲۸۵ پرونده وارده به حوزه قضایی کلاله داشتیم که تعداد ۱۲۵۴۷ پرونده به سرانجام رسید؛ یعنی علاوه بر پرونده های وارده سال ۹۶، تعداد ۲۶۳ پرونده از سالهای گذشته نیز مختومه شد.
حسینی با اعلام اینکه در سال ۹۶ در شورای حل اختلاف کلاله ۵۱۲۷ پرونده به سرانجام رسیده است، گفت: ۲۱۱۷ پرونده از ۵۰۶۷ پرونده وارده (۴۲ درصد) با تلاش های انجام شده به مصالحه منجر شد و اعضای شورای حل اختلاف، ۶۰ پرونده بیشتر از وارده ها یعنی ۵۱۲۷ پرونده را به سرانجام رساندند.
این مقام قضایی تصریح کرد: در موضوع مکانیزاسیون ابلاغ ها، هشتاد درصد ابلاغ ها در این شهرستان بصورت الکترونیکی انجام می شود و هم اکنون نزدیک به شش هزارنفر در سامانه ابلاغ الکترونیک (سنا) ثبت نام شده اند.
رئیس دادگستری کلاله در پایان به پرونده های تعرض افراد به اراضی ملی پرداخت و گفت: در سال ۹۶، ازسوی این حوزه قضایی ۶۵ هکتار عرصه منابع ملی خلع ید و تحویل منابع طبیعی شد.
حسینی ادامه داد: هم اکنون نیز پرونده های ۲۹۹ هکتار از اراضی ملی در این حوزه قضایی در حال رسیدگی است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار