همايش تبيين نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي در شهرستان کلاله برگزار شد

1403-07-28 02:07:17
0
56

حضور زنان در تمامي صحنه هاي انقلاب اسلامي، يکي از ويژگي هاي بارز اين انقلاب است

 

به گزارش کلاله خبر،حجت الاسلام رضا ديلمي رئيس اداره تبليغات اسلامي کلاله در همايش نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي درسخناني به بيان ساختاري نظام سلطه در دوران طاغوت پرداخت و افزود: در دوران ستم شاهي و ديکتاتوري حکومت پهلوي، ملت مسلمان ما براي رژيم مستبد امريکا در حکم رعيتي بود که حق هيچ گونه اعتراضي را نداشت.

ديلمي تصريح کرد: در آن دوران منافع ملت مسلمان ما به جيب مستشاران و حکام مستبد غربي و امريکايي سرازير مي شد و امام راحل با اتکا به قدرت لايزال الهي و با پشتوانه مردم مسلمان و جوانان انقلابي توانست که کاخ ظلم و فساد را ويران کند و عزت و شرف و آزادگي را به ملت شريف ايران تقديم کند و به حق که ما مديون امام و شهدا هستيم.
ديلمي تاکيد کرد: اگر ما با افتخار از امام و شهيداني چون: باکري، همت، زين الدين و هزاران شهيد ديگر ياد مي کنيم همه مرهون مجاهدت و ايمان و روح ولايت مداري مادراني است که اين انسان هاي شريف و الهي را در دامان خود پرورش داده اند مادراني که در راه اسلام و در راه آرمان هاي مقدس امام ، فرزندان برومند خود را تقديم کردند.
در ادامه ربابه اسماعيلي در سخناني به حضور استوار زنان را در صحنه‌هاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: در مقاومت صبورانه آنها دربرابر فشارها و آزارهاي رژيم شاه بر خود و خانواده‌هاي آنان مي‌‌توان به نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان يکي از ويژگي‌هاي مهم انقلاب اشاره کرد.
اسماعيلي افزود:در واقع اگر صبر اين زنان و همکاري و ياري آنان با مردان نبود شايد اين مقاومت‌ها ادامه پيدا نمي‌کرد و ريشه‌هاي سازنده و شکل دهنده انقلاب پا نمي‌‌گرفت. مهم‌‌ترين نکته در پيروزي انقلاب اسلامي، تحول شگرفي است که در نحوه نگرش به جايگاه زنان در جامعه اتفاق افتاد که بي‌شک در پرتو تعاليم عاليه و نوراني اسلام ناب محمدي (ص) حاصل شد. وي در ادامه تصريح کرد: زناني بودند که از عزيزترين اندوخته‌هاي خود مي‌گذشتند و آنها را تقديم ايران پايدار نمودند، زناني که مي‌خواستند با دادن ماديات ناچيز خود سهمي در پيروزي انقلاب داشته باشند. اينان مصداق آيه مبارکه قرآن هستند که مي‌فرمايد: «لن تنالوا البر حتي تنفقوا مما تحبون.» ( هرگز به نيکي نمي‌رسيد، مگر اينکه از چيزهايي که دوست داريد انفاق کنيد.) جنگ در زنان اين روحيه را به وجود آورده بود که به کارهايشان جهت و حرکت دهند. آنها همه چيز را در رضايت خدا مي‌ديدند و از آسايش و آرامش خود مايه مي‌گذاشتند تا بدين وسيله خدمتي به نفع جبهه‌ها و براي خشنودي خدا انجام دهند.
در تظاهرات خياباني زنان ما بچه‌هاي خردسال خود را به سينه فشرده، بدون ترس از تانک و توپ و مسلسل، به ميدان مبارزه آمده‌اند. جلسات سياسي‌اي که زنان در شهرهاي مختلف ايران برپا مي‌کنند، کم نيست. آنان نقش بسيار ارزنده‌اي را در مبارزات ما ايفا کرده‌اند.»

گفتني است اين همايش به همت اداره تبليغات اسلامي ،فرمانداري ،کميته امداد و آموزش و پرورش کلاله در سالن شهيد عودي کلاله برگزار شد و در پايان از زنان فعال در عرصه هاي مختلف فرهنگي ،اجتماعي و... تجليل شد

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار