برای دومین بار طی دو سال اخیر:

مجموعه خالد نبی(ع) شهرستان کلاله دچار حریق شد+ تصاویر

1403-07-01 02:07:03
0
41

رئیس هیأت امنای مجموعه خالد نبی(ع) کلاله گفت: متاسفانه سهل انگاری گردشگران باعث بروز آتش سوزی در محوطه گورستان تاریخی مجموعه خالدنبی(ع) شهرستان کلاله شد.

امان محمد حمیدزاده در گفتگویی اظهار داشت: گردشگران با انداختن "ته سیگار" روشن؛ باعث بروز آتش سوزی در محوطه گورستان تاریخی مجموعه خالد نبی(ع) شدند.

وی اف،ود: با اعلام این حادثه توسط نگهبان مزار خالد نبی( ع)؛ بلافاصله مردم از روستای گچی سو به کمک آمدند و حریق را مهار و خاموش کردند.
حمیدزاده گفت: متاسفانه حریق به حوزه مرتعی بیرون محوطه مزار رسوخ کرد و آتش به مرتع منابع ملی نیز سرایت کرد که با تلاش های مردم و نیروی منابع طبیعی و نیروی انتظامی آتش خاموش شد.
رئیس هیأت امنای مجموعه خالد نبی (ع) اظهار داشت: خوشبختانه آتش خسارتی به "سنگ تراشیده" های مزار اعجاب انگیز خالدنبی (ع« وارد نکرد؛ اما متأسفانه حدود ۱۲۰۰ متر مربع از علفزارهای مزار و بیش از سه هکتار از منطقه مرتعی بیرون حریم مزار سوخت.
حمیدزاده ضمن توصیه به گردشگران در رعایت مسائل ایمنی برای جلوگیری از حوادث احتمالی گفت: اقدامات لازم برای شناسایی عاملین و پیگیری قانونی موضوع در حال انجام است.

{gallery}shahrestan/khalednabi/Atash2{/gallery}

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار