با 30 تا 40 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانیم بخریم؟

1403-08-01 01:08:26
0
15

قصد داریم به بررسی خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل در بازار کشور بپردازیم که در محدوه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان قرار دارند.

امروز قصد داریم به بررسی خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل در بازار کشور بپردازیم که در محدوه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان قرار دارند. شایان ذکر است که مبنای گزارش ما، قیمت اعلامی توسط کارخانه می باشد. قیمت های درج شده در جدول ذیل مربوط به هفته اول خرداد ماه 97 می باشد.

با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار کشور که هفته به هفته این قیمتها تغییر می کنند تصمیم گیری برای خرید خودرو در این بازه قیمتی کمی سخت شده است و ممکن است خودرویی را این هفته بتوان دراین بازه قیمتی خریداری کرد ولی در هفته بعد نتوان خرید. خودروهایی هم بودند که در سال گذشته در این بازه قیمتی قرار داشتند که با افزایش قیمت ها در اواخر سال گذشته و بهار امسال به یک رده بالاتر یعنی در بازه قیمتی 40 تا 50 میلیون تومان حرکت کرده اند که می توان به برلیانس H220 دنده‌ای و رنو تندر E2 با گیربکس JHQ اشاره کرد.

قیمت کلیه خودروهای موجود در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان در بازار :

car3040

همانطور که در جدول فوق مشخص می باشد تعدادی از این خودروها در بازار تفاوت قیمت فاحشی را با قیمت کارخانه دارند که مهمترین دلیل آن افزایش ناگهانی قیمت خودرو در کارخانه در کنار عدم عرضه و فروش خودرو در بازار توسط خودروسازان می باشد. محصولات ایران خودرو از تفاوت قیمت بیشتری در بازار نسبت به محصولات سایپا برخوردار می باشند و دلیل آن هم این است که سیاست های اشتباه این شرکت در خصوص نفروختن خودرو با موعد تحویل فوری و یا 30 روزه می باشد که باعث شده است دلالان در این بخش سود زیادی را نصیب خود کنند. ولی سایپا با طرح فروش فوری کلیه محصولات خود باعث شده است تفاوت چندانی بین قیمت کارخانه و بازار وجود نداشته باشد.

نکته دیگری که جلب توجه می کند این است که تیراژ تولید در کشور ماه به ماه در حال افزایش است و این مطلب با توجه به رکود موجود در بازار می بایستی منجر به کاهش تقاضا و متقابلا کاهش قیمت خودرو در بازار گردد ولی حضور قدرتمند دلالان و سودی که در زمینه خرید و فروش خودرو در کشور وجود دارد، همینطور برخی سیاست های اشتباه خودروسازان باعث شده است که مشتری واقعی و مصرف کننده نهایی نتواند مستقیم از کارخانه با قیمت اعلامی توسط خودروساز خرید نمایند و به الاجبار می بایستی با خرید از بازار با قیمت بیشتر خودروی مورد نظر خود را تهیه نماید .

متاسفانه مردم کشور ما به دلیل سود مناسبی که از ثبت نام خودرو در کارخانه و فروش آن در بازار آزاد وجود دارد، اقدام به خرید و فروش خودرو می کنند . همین قضیه باعث می شود که تقاضای کاذب در بازار به وجود آید و باعث افزایش قیمت خودرو در بازار گردد. منتها می شود با ایجاد طرح های فروش فوری با موعد تحویل 30 روزه و یا کمتر به راحتی جلوی رانت خواری افراد را گرفت.

امید است که دستگاهای نظارتی در کشور نظیر وزارت صمت، شورای رقابت و همچنین مجلس، به قضیه قیمت خودرو ورود کرده و با بررسی دقیق وضعیت خودروسازان و بازار خودرو در کشور با اخذ تصمیمات و مصوبه های صحیح، در جهت کنترل افزایش قیمت خودرو در کشور اقدام کنند تا بتوانند آرامش را به بازار خودرو در کشور برگردانند.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار