باز فصل دِرو و باز دندان تیز سودجویان !

خوشه های طلایی گندم و چشمان هیز دزدان و دلالان در کمین کشاورزان گلستانی/ پای لنگ نظارت را درمان کنید

1403-07-01 03:07:32
0
43

برخی کسانی که در ورای زیبایی گندمزارها و تکاپوی پرنشاط فصل دِرو در استان ، فقط به فکر سودجویی و زر اندوزی خویشند تا مانند زالو از گندم مرغوب گلستان ، حسابهای بانکی خود را پر کنند .

 به گزارش کلاله خبر، نسیم گرم صبحگاهی خرداد که می وزد ، بوی مطبوع گندم از گندمزارهای گلستان به مشام می رسد و رنگ طلایی خوشه های خوشرنگ گندم هر بیننده ای را مسرور می کند .

شروع ماه خرداد ، روزهای آغازین فصل پر برکت دِرو گندم در شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان است .

باز فصل دِور و کار کردن شبانه روزی کمباین ها ، چشمان نگران کشاورزان ، گیر نیامدن وسیله نقلیه برای حمل گندم ، صفهای طولانی تحویل گندم ، پرکاری سیلوها و انبارها و ... و ... .

و مهمتر از همه ، پول نسیه محصول کشاورزان و دلخوشی به برگه های خرید و نقد شدنش در ماه های آینده !

و اما در سوی دیگر این ماجرای زیبا ؛ دندان تیز و چشمان هیز برخی دلالان ، سودجویان ، وارد کنندگان ، دزدان ، مفسدان و ... است که سالیانی مدیدی در این ایام ، کام همه بخصوص کشاورزان و دلسوزان استان را تلخ کرده و می کنند .

برخی کسانی که در ورای زیبایی گندمزارها و تکاپوی پرنشاط فصل دِرو در استان ، فقط به فکر سودجویی و زر اندوزی خویشند تا مانند زالو از گندم مرغوب گلستان ، حسابهای بانکی خود را پر کنند .

از وارد کردن گندم خوراک دام از قزاقستان ، اشغال بخشی از وسایل نقلیه استان ، اشغال بخشی از انبارهای استان ، تحویل گندم وارداتی به سیلوها بنام گندم استان ، قاطی کردن گندم خوراک دام وارداتی با گندم های محلی ، تولید آرد بی کیفیت و نامرغوب ، توزیع با فشار آرد به نانوایی ها و ... مواردی از اقدامات باندهای مافیایی گندم در استان است .

اجاره کردن انبارها یا معرفی کردن مکان هایی نامناسب به اسم " انبار " به اداره کل غله گلستان به عنوان محل خرید گندم ، انتقال گندم با کیفیت گلستان به سایر استان ها ، فروش گندم های امانی شرکت غله در بازار آزاد و جایگزینی با گندم خوراک دام و ... هم از دیگر اقدامات همین اختاپوس های فرصت طلب از گندم گلستان است .

مرور ساده اخبار آشکار و پنهان مربوط به ماجرای گندم و آرد و غله در استان گلستان در چند سال اخیر ، دل هر انسانی را خون می کند که چطور عده ای به خودشان اجازه می دهند که این گونه و بی محابا به منابع بیت المال و دسترنج کشاورزان چنگ بزنند و با محصولی استراتژیک و نهایتا سلامتی مردم این گونه بازی کنند .

کسری چندین هزار تنی گندم در استان ، کیفیت پایین نان و آرد در برخی شهرها ، جولان سودجویان گندم و آرد در استان ، حمایت پیدا و پنهان برخی مسولان و چهره ذی نفوذ از مافیای گندم ، دهن کجی به قانون از سوی مفسدان و ... ، شواهدی از دردناک ترین بخش این ماجراست .

جا دارد مسؤلان متعهد و مدیران سالم و نهادهای نظارتی و امنیتی و دستگاه های قضایی و انتظامی استان به مساله گندم و غله در گلستان بیش از پیش حساس باشند و با رصد دقیق تمامی تحرکات در بخشهای گوناگون ، جلوی بروز هر گونه فساد و سودجویی را بگیرند و با هیچکس در هیچ سطح و مقامی در این زمینه تعارف و مماشات نکنند .

همچنین ادارات و مجموعه های ذیربط با پیگیری برای پرداخت بموقع دسترنج کشاورزان ، قدردان عملی و حامی تلاش های ارزشمند آنان باشند ./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار