استاندار گلستان:

ایستگاه بالگرد برای مهار آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان مستقر می‌شود

1403-08-01 11:08:40
0
8

استاندار گلستان گفت: یکی از معضلات موجود در پارک ملی گلستان, وقوع آتش‌سوزی‌های مختلف در طول سال است که برای مهار آن در شورای راهبردی تصمیم گرفته شد, تا ایستگاه موقت و در نهایت تجهیز پارک ملی به بالگرد انجام شود.

به گزارش کلاله خبر، سید مناف هاشمی عصر دیروز در حاشیه بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دیگر مسئولان کشوری و استانی از پارک ملی گلستان اظهار داشت: امروز معاون رئیس جمهور و معاون سازمان برنامه‌ریزی کشور به همراه دیگر مسئولان کشوری و مسئولان استان خراسان شمالی از پارک ملی گلستان بازدید و در همین پارک, نخستین شورای راهبردی پارک ملی گلستان را برگزار کردند.

وی افزود: تصمیمات خوبی در نخستین جلسه شورای راهبردی با حضور تشکل‌های مردمی و مسئولان 2 استان خراسان شمالی و گلستان گرفته شد و حدود 5 مورد اولویت و جز مصوبات این جلسه بود.

استاندار گلستان تصریح کرد: مهم‌ترین تصمیمی که در این جلسه گرفته شد, تهیه طرح جامع بر ای 92 هزار هکتار از منابع ملی و طبیعی پارک ملی در همه ابعاد اجتماعی, گونه‌های جانوری, گیاهی و نحوه مدیریت آن بود و اعتبارات طراحی این طرح با سازمان مدیریت و برنامه موافقت شد.

هاشمی تاکید کرد: تا آماده شدن این طرح و اجرای آن, یکسری اقدامات میان مدت و کوتاه مدت برای حفظ شرایط موجود از محل اعتبارات استانی, استان‌های خراسان شمالی و گلستان و سازمان محیط زیست و برنامه و بودجه صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: استقلال پارک. ملی گلستان در بین 3 استان مورد تاکید و تائید است و همه با هم به عنوان اعضای هیئت امناء و سازمان محیط زیست برای حفظ و حراست پارک ملی گلستان باید در کنار هم باشیم.

استاندار گلستان اظهار کرد: یکی از معضلات ما, آتش‌سوزی پارک ملی گلستان و جنگ های اطراف است و بنا شد در حال حاضر یک ایستگاه موقت برای مهار آتش‌سوزی در پارک. ملی گلستان جانمایی شود و امکانات اولیه توسط 2 استان خراسان شمالی و گلستان فراهم شود و کمک‌های عمیق‌تر, مانند استقرار هلی‌کوپتر در این پارک توسط سازمان  حفاظت محیط زیست کشور انجام شود.

هاشمی تصریح کرد: اتفاق مهمی که در حوزه مدیریت این پارک افتاده, در 60 سال گذشته بی‌سابقه و متفاوت بوده و این پارک تاکنون به این نحو مدیریت نشده و امید داریم با مشارکت همه و اعتبارات استانی و کشوری و حتی بخش خصوصی, که قسمتی از پارک قابل استفاده در حوزه گردشگری باشد, بتوانیم در راستای توسعه پایدار پارک ملی گلستان قدم برداریم.

رویا کاوه, عضو شورای راهبردی و نماینده تشکل‌های زیست محیطی گلستان اظهار داشت: یکی از چالش‌های موجود پارک ملی گلستان, وجود جاده آسیایی در بین این پارک ملی است که سبب برخورد خودروهای عبوری با حیوانات این پارک می‌شود.

وی افزود: در نخستین جلسه شورای راهبردی به عنوان عضو شورا, پیشنهاد شد در حوزه گردشگری و برای جلوگیری از تلف شدن حیوانات در برخورد با خودروهای عبوری, پل‌های طبیعت احداث شود که مورد استقبال قرار گرفت./تسنیم

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار