رجبی در واکنش به افزایش و نوسانات قیمت ارز در کشور اعلام کرد:

تک‌روی اعضای تیم اقتصادی دولت در بازار ارز

1403-07-02 07:07:18
0
39

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش و نوسانات قیمت ارز در کشور، طی چند روزگذشته گفت: برنامه ریزی‌های صورت گرفته در عرصه اقتصادهماهنگی لازم را نداشته و تیم اقتصادی دولت هر کدام سعی دارند در مورد کنترل قیمت ارز سخن خود را به کرسی نشانده و بیشتر به تک روی آورده‌اند.

 

به گزارش کلاله خبر،عبدالکریم رجبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،عوامل مختلفی رادر افزایش و نوسانات قیمت ارز دانست و افزود: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، درخواست بازنشستگی و اتفاقاتی که در مورد ریاست بهمنی در بانک مرکزی بوجود آمد را می‌توان از جمله دلایل نوسانات اخیر ارزی کشور دانست.

نماینده مردم کلاله در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناهماهنگی‌های موجود در عرصه اقتصادی کشور تصریح کرد: برنامه ریزی‌های صورت گرفته در عرصه اقتصادی هماهنگی لازم را نداشته و تیم اقتصادی دولت، از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هر کدام سعی دارند در مورد کنترل قیمت ارز سخن خود را به کرسی نشانده و بیشتر به تک روی آورده‌اند.

وی نظرات غیر کارشناسی برخی افراد را از دیگر دلایل نوسانات ارزی عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد که در مورد ارز اطلاعات درستی ندارند نظرات و مصاحبه‌هایی را به خبرگزاری‌ها ارائه کرده‌اند که این امر نیز در نوسانات ارزی بی تاثیر نبوده واین امر باعث شده است که شاهد رشد بیشترتورم درکشور باشیم.

رجبی برخی اقدامات مردم را نیز در نوسانات ارزی بی تاثیر ندانست و اظهار داشت: برخی مردم که در مورد ارز و قیمت‌های آن اطلاعات کافی ندارند وارد بازار شده و با استفاده از سرمایه‌های سرگردان به خرید بی مورد پرداخته و به این آشفته بازار دامن زده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مسئولین نظارتی و از جمله مجلس باید هرچه سریع‌تر موضوع نوسانات ارزی را در دستور کار خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی در کشور و فشار مضاعفی که هر روزه بر مردم وارد می‌شود می‌طلبد تا متولیان اقتصادی برای رفع مشکل ارز در کشور راه کار مناسبی عرضه کرده تا مشکلات موجود برطرف شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار