ساکنان این روستا همیشه خوابند!

1403-08-02 01:08:28
0
18
ساکنان این روستا همیشه خوابند!
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">در دنیا اتفاق عجیب و غریب زیاد می افتد؛ در میان این حوادث گاهی به روستایی دورافتاده برمی خوریم که به خاطر حوادث عجیبش خیلی زود معروف می شود.</span></p>

روستای کلاچی در قزاقستان

به گزارش کلاله خبر به نقل از الی گشت، در دنیا اتفاق عجیب و غریب زیاد می افتد؛ در میان این حوادث گاهی به روستایی دورافتاده برمی خوریم که به خاطر حوادث عجیبش خیلی زود معروف می شود. در گوشه ای از سرزمین قزاقستان روستایی که تا همین چند سال پیش تقریبا بی نام و نشان بود امروز به روستایی خاص تبدیل شده است. فکر می کنید چه دلیلی نام این روستا را سر زبان ها انداخته است؟ بیماری عجیب و اسرار آمیز اهالی اش! مردم این روستا بدون دلیل مشخص و به صورت کاملا ناگهانی برای مدت ها به خوابی عمیق فرو می روند! در  ادامه الی گشت را همراهی کنید تا درباره روستای کلاچی در قزاقستان و اختلال عجیب و غریب مردمانش بیشتر بدانید.

روستای کلاچی در قزاقستان

بیشتر وقت ها وجود یک پدیده طبیعی و یا جاذبه ای جذاب می تواند توجهات را به سمت مکانی جلب کند اما این بار پای یک بیماری وسط است! هیچ کس نمی داند که چه به روز اهالی این روستا آمده است! آن ها انگار هیچ کنترلی بر روی زمان خوابیدن خود ندارند و ناگهان می خوابند آن هم نه برای دو سه ساعت! برای مدت های طولانی می خوابند و ساعت ها بعد بیدار می شوند. این بیماری اسرار آمیز و عجیب کافی بود تا نگاه ها را به سمت این روستای گمنام جلب کند.

بهار سال ۲۰۱۳ بود که ناگهان سرو کله ی این بیماری عجیب پیدا شد و تا به امروز ۱۵۰ نفر از ۶۰۰ اهالی روستا را مبتلا کرده است. این اختلال که به بیماری «خواب ناگهانی» معروف است مبتلایان را گرفتار خواب های طولانی مدت چند روزه می کند. اگر پای صحبت کسانی که مبتلا به این بیماری شده اند بنشینید برایتان مراحل این خوابیدن های ناگهانی را توضیح می دهند: اول در کنترل حرکت دچار اختلال می شوند و خیلی زود سرگیجه آن ها را به بیهوشی وا می دارد. زمان بروز این خواب آلودگی اصلا خبر نمی کند! و شاید ناگهان در موقعیت بسیار خطرناک ایجاد شود. مثلا یکی از ساکنان این روستا که در کنار همسرش در حال موتور سواری بود ناگهان خوابید و تا سه روز هم از خواب بلند نشد.

اختلال خواب اهالی روستای قزاقستان

اما شاید قسمت بدتر این بیماری این باشد که مبتلایان را دچار از دست دادن حافظه هم می کند خیلی از کسانی که ناگهان می خوابند اصلا لحظه ی خوابیدن خود را به یاد نمی آوردند. از آن جایی که کلاچی روستایی دورافتاده است تا مدت ها هیچ کدام از مسئولان نمی دانستند که در این روستا چه خبر است، کسانی که در خارج این روستا زندگی می کردند هم اصلا از وضعیت اهالی خبر نداشتند تا اینکه روزی پای این بیماری به خارج از روستا هم کشیده شد! تکرار سه باره ی این بیماری در بیرون روستا باعث شد تا کم کم خبر آن به مرکز کشور برسد. مطمئنا موردی تا این حد عجیب دانشمندان را مشتاق می کند تا هر چه سریع تر این پدیده را بررسی کنند. پزشکان زیادی داوطلبانه به سمت این روستا رفتند تا بلکه بتوانند علت این اختلال عجیب را کشف کنند. آن ها دست به کار شدند تا دلیل این اختلال عجیب را بفهمند برای همین انواع و اقسام آزمایشات را از اهالی گرفتند اما به هیچ نتیجه ای نرسیدند. این بیماری همه ی محققان و دانشمندان را با علامت سوالی بزرگ روبرو کرده است.

اختلال عجیب خواب

پرس و جو از اهالی روستا دانشمندان را با اطلاعات جالبی روبرو کرد:

  • حمله خواب هیچ الگوی مشخصی ندارد.
  • پیر و جوان و زن و مرد همه به طور یکسان به این بیماری مبتلا می شوند.
  • کسانی که دچار این بیماری می شوند بیشتر در بازه ی سنتی ۱۴ تا ۷۶۰ سال قرار دارند.
  • هیچ ارتباطی بین محیط زیست با این بیماری وجود ندارد.

از آن جایی که فقط اهالی این روستا گرفتار این بیماری شده اند شاید چیزی که اول از همه درباره علت این بیماری ذهن ها را مشغول می کند وضعیت آب، غذا و یا هوای این روستا باشد اما در حدود ۷۰۰ آزمایش بر روی آن ها انجام شد و هیچ مورد مشکوکی پیدا نشد.

خود روستاییان احتمال می دهند که بیماری شان به دلیل وجود معدن اورانیوم در نزدیکی روستا باشد اما چیزی که این احتمال را رد می کند وجود روستای دیگری در فاصله ی حتی نزدیک تر به این معدن است که ساکنانش اصلا همچین بیماری ای ندارند.

خوابیدن های ناگهانی

مسئولان در مورد اینکه تشعشات این معدن امنیت لازم را دارد یا نه تحقیقات زیادی کردند اما به هیچ موردی که به این بیماری ربطی داشته باشد برخورد نکردند. در نهایت وقتی پزشکان از رسیدن به راه حل ناامید شدند به این نتیجه رسیدند که باید اهالی را از این محل به جای دیگری برد. اما تعدادی از ساکنان روستا که سال ها در این سرزمین زندگی کردند دوست ندارند از این روستا بروند، حتی اگر بیماری خواب ناگهانی آن ها را هر لحظه مورد تهدید قرار دهد! آن ها ترجیح می دهند ناگهان بخوابند و سردردهای طولانی مدت را به جان بخرند اما دچار دلتنگی ترک سرزمین مادی شان نشوند. امروز فقط تعداد کمی از مردم این روستا در این محل زندگی می کنند و اکثریت ساکنان به روستاهای بزرگ تر و با امکانات بیشتر لقل مکان کرده اند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار