دریاچه ای که تابستان ها به طور کامل ناپدید می شود!

1403-08-02 01:08:26
0
39
دریاچه ای که تابستان ها به طور کامل ناپدید می شود!
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">برای مدت های زیادی، از آن زمان که مردم به یاد دارند، یک اتفاق عجیب و نادر در دریاچه گمشده اورگان (Lost Lake) رخ می داده است.</span></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از الی گشت، برای مدت های زیادی، از آن زمان که مردم به یاد دارند، یک اتفاق عجیب و نادر در دریاچه گمشده اورگان (Lost Lake) رخ می داده است. این دریاچه در بخش مرکزی اورگان و در جنگل های ویلامت وجود دارد. این پدیده عجیب، برای بسیاری از مردم جای سوال بوده، اینکه چه چیزی و یا حتی چه کسی باعث آن است! دریاچه گمشده اورگان هر سال تابستان ناپدید می شود و دوباره در فصل بعدی پیدا می شود. در ادامه این متن، همراه با  کلاله خبر این اتفاق به خصوص و عجیب را بشناسید و در مورد این دریاچه بیشتر بدانید. با ما همراه باشید:

دریاچه گمشده اورگان
همانطور که گفته شد، در زمان بخصوصی از سال، آب دریاچه به دلایل عجیبی ناپدید می شد. این پدیده علاوه بر مردم برای بسیاری از دانشمندان و محققان نیز عجیب بود تا جاییکه تحقیقات گوناگونی روی آن انجام گرفت. دریاچه گمشده اورگان، هر سال در زمستان با آب پر می شود، زمانی که بارش های باران بیشتر هستند و تابستان که فرا می رسد (در اواخر بهار) این دریاچه به یک علفزار تبدیل می شود.

ایالت اورگان در آمریکا، تقریبا ۱۹ دریاچه با نام دریاچه گمشده دارد، اما می توان گفت که تنها موردی که به واقعی گم می شود، همین دریاچه ایست که ملاحظه می کنید. این دریاچه بخصوص، در جنگل های ویلمت (Willamette National Forest) واقع شده که در بخش بیرونی بیابان های کوه جفرسون قرار گرفته اند.

دریاچه گمشده اورگان بسیار معروف و شناخته شده است و دلیل این معروفیت تنها عجیب بودن آن نیست، بلکه این دریاچه به راحتی قابل دسترسی است و برای دیدن آن، نیازی نیست که کیلومترها پیاده روی کنید و یا در میان کوه ها و دشت ها سرگردان شوید. تنها کافی است که به بزرگاه پر تردد سانتیام پس بروید و به راحتی راه خود را به سمت دریاچه پیدا خواهید کرد.

دریاچه گمشده در اورگان

تاریخچه

این دریاچه تقریبا ۳۰۰۰ سال پیش به وجود آمد؛ زمانی که گدازه های آتشفشانی کوه های اطراف، باعث مسدود شدن رودخانه ای شدند که آب آن دریاچه را ساخت. دریاچه به مرور زمان پدیده ای را از خود نشان داد که همان گم شدن در حفره ای بود که در زمین این منطقه دیده می شد. اواخر پاییز، آب دریاچه توسط جویبارهای متفاوتی پر می شود و در کل زمستان آب آن زیاد می شود و باران و برف های این منطقه نیز به این افزایش کمک می کنند. اما زمانی که بهار رو به تابستان می رود و این جویبارها به مرور خشک می شوند، دریاچه هم ناپدید شده و به زمینی مانند یک چمنزار تبدیل می شود.

دریاچه گمشده

ویژگی های دریاچه

حفره ی زمین دریاچه به یک لوله گدازه متصل است. این لوله گدازه آن زمان به وجود می آید که گدازه ‌های داغ، خنک می‌شوند و تبدیل به سطح سختی می شوند، اما گدازه‌‌های موجود زیر این سطح همچنان جریان دارند. پس از تخلیه این گدازه یا لاوای داغ، این لوله ی طبیعی توخالی باقی می‌ ماند که ممکن است به کوچکی ۳۰ سانتی متر یا بزرگی یک تونل مترو باشد.

به جز حفره ای که مشاهده می کنید، کف دریاچه با صخره های آتشفشانی پر شده است که دارای حفره و درزهای گوناگونی هستند و علاوه بر آن، سنگ های متفاوت دیگری در کف رودخانه مشاهده می شوند. زمانی که آب این لوله زیاد می شود، نمی تواند آن را تخلیه کند و دریاچه شروع به پر شدن می کند. با افزایش باران، دریاچه حتی تا حدود ۳ متر پر می شود.

آب دریاچه گمشده اورگان در فصل خشک با داخل زمین می رود و این آب به سمت چشمه هایی روانه می شود که در بخش های دیگری از این مناطق واقع شده اند. جالب است بدانید که آب آن در تابستان ها، می تواند آب آشامیدنی برخی از روستاهای اطراف را نیز پوشش دهد.

البته این لاواها برای همه مردم ارزشمند نیست. برخی از افراد هستند که زباله های خود را به درون حفره ها می اندازند، مانند قطعات خودرو، موتور و … که احتمالا برای سرگرمی و یا فقط برای دیدن اینکه آیا می توانند این حفره را ببندند. به هرحال توسط مقاماتی که این دریاچه را اداره می کنند، در حال حاضر انداختن هرگونه زباله به داخل آن، ممنوع و خلاف قانون اعلام شده است.

دریاچه گمشده اورگان آمریکا

جاذبه های دیگر اورگان

  • پارک ملی کریتر | Crater Lake National Park

این پارک ملی در کوه های جنوب غربی اورگان واقع است و دریاچه ای آبی و بسیار عمیقی در خود دارد.

  • کلمبیا ریور جورج | The Columbia River Gorge National Scenic Area

این جاذبه طبیعی در ادامه رودخانه کلمبیا دیده می شود. دلیل معروفیت آن هم آبشارهای عظیم و حیرت انگیزی است که در آنجا دیده می شود. شما می توانید در این منطقه طبیعت  گردی، پیاده روی و صخره نوردی کنید. امکانات چادرزدن نیز در این منطقه وجود دارد.

  • ساحل کنون | Cannon Beach

یکی از ریزورت های مورد پسند گردشگران در اورگان، ساحل کنون است که با صخره های مرجانی و سطح گسترده ای از سواحل شنی پوشیده شده است. بزرگ ترین صخره مرجانی در این ساحل به Hay Stack Rock معروف است.

ساحل کنون
  • بند | Bend

این جاذبه با ترکیبی از جنگل ها، پیست های اسکی و زمین های خشک پوشیده شده است و تقریبا در مرکز اورگان وجود دارد.

  • پارک واشنگتن | Washington Park

یکی از معروف ترین پارک هایی که در اورگان و شهر پورتلند واقع است، واشنگتن پارک نام دارد که مناظر بسیار زیبا و حیرت انگیزی را برای شما به نمایش می گذارد. در این پارک باغ ملی رز وجود دارد و علاوه بر آن باغ ژاپنی بسیار زیبایی را می توانید مشاهده کنید.

  • نیو پورت | New Port

این جاذبه ترکیبی از مناظر ساحلی زیبا و یک فانوس دریایی جالب است. پیشنهاد می شود که برای رفتن به این منطقه، غروب یا طلوع آفتاب را انتخاب کنید، چراکه در این هنگام، فضای شگفت انگیز و حیرت آوری پیش روی شما خواهد بود.

این موارد، تنها بخشی از جاذبه های این منطقه به جز دریاچه گمشده اورگان هستند که می توانید در سفر به این ایالت به بازدید آن ها مشغول شوید.

منبع: amusingplanet.com

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار