فرمانده انتظامی گلستان:

کشف بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان گلستان

1403-06-26 08:06:35
0
100
کشف بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان گلستان
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">فرمانده انتظامی استان گلستان قاچاق کالا را مانع توسعه اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: با انهدام ۵ باند بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال گذشته کشف شد.</span></p>

سردار علی اکبر جاویدان با بیان اینکه قاچاق کالا یکی از موانع توسعه کشور است اظهار داشت: آثار و عوارض مصرف کالای قاچاق در همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مشهود است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که کار و فعالیت به عنوان یک ارزش فرهنگی، پایه اعتقادی و دینی دارد تصریح کرد: بین کار و فعالیت سالم اقتصادی با توسعه ملی در کشور ما یک ارتباط تنگاتنگ وجود دارد و از فعالیت‌های ناسالم اقتصادی بر اساس آموزه‌های دینی نهی شده است.

جاویدان کاهش در آمد ملی و ضعف در تولیدات داخلی و از طرفی کاهش فرصت‌های شغلی و فعالیت‌های سالم اقتصادی را از پیامدهای اقتصادی قاچاق کالا در کشور عنوان و تصریح کرد: برای ریشه کن کردن قاچاق کالا در کشور همه دستگاه‌های متولی وظیفه دارند با اقدامات پیشگیرانه اجازه شکل‌گیری این پدیده را ندهند و دامنه ورود قاچاق کالا را محدود کنند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های بازدارنده در زمینه ورود کالای قاچاق به کشور باید با قاطعیت اجرا شود تصریح کرد: همه سازمان ها و نهاد ها بایستی در این زمینه به صورت هماهنگ و براساس وحدت رویه و دستورالعمل‌های اجرایی حرکت کنند.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر اینکه به طور قطع استان گلستان محل امنی برای قاچاقچیان کالا نخواهد بود به اقدامات و فعالیت‌های پلیس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پلیس گلستان با اجرای طرح‌ها و اقدامات هوشمندانه فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تهیه و تدوین و به مرحله اجرا گذاشت.

وی اظهار داشت: سال گذشته 5 باند بزرگ توزیع کالای قاچاق در استان منهدم و بیش از 4 هزار پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل و با متخلفان برخورد شد.

جاویدان خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 186 میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف که در مقایسه با سال 95 در مجموع 7 درصد رشد داشته است./ پایگاه خبری پلیس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار