نماینده سابق شرق گلستان:

استفاده از كالاي ايراني به اشتغال، رونق اقتصاد و معيشت مردم منجر می شود/ تكرار شعار سال و برگزاري همايش كافي نيست مسئولان بايد به صف عمليات بپيوندند

1403-07-01 04:07:47
0
38
استفاده از كالاي ايراني به اشتغال، رونق اقتصاد و معيشت مردم منجر می شود/ تكرار شعار سال و برگزاري همايش كافي نيست مسئولان بايد به صف عمليات بپيوندند
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">نماینده سابق شرق گلستان گفت: استفاده از کالای ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است و ایجاد اشتغال برای جوانان، رونق اقتصاد و معیشت مردم از جمله مواهب این موضوع می باشد.</span></p>

عبدالکریم رجبی در گفتگویی در پاسخ به چند سوال در خصوص شعار سال 97 در پاسخ به سوال های مطرح شده گفت:

نظر شما در مورد اهمیت شعار سال نو چیست؟

موضوع اقتصاد و معيشت مردم سالهاست كه مورد توجه و تأكيد مقام معظم رهبري بوده است كه نشان از دغدغه معظم له براي رفاه و معيشت مردم به ويژه جوانان عزيز دارد و در اين سالها غالباً مسئولان را مخاطب قرار داده اند اما سال ٩٧ كمي متفاوت است امسال معظم له با اعلام شعار " حمايت از كالاي ايراني "همه احاد مردم از جمله مسئولان را مورد خطاب قرار داده اند. براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي و پويا و تحقق رشد ٨ درصدي براساس برنامه ششم توجه جدي به بخش توليد داخلي ضرورت دارد و مقام معظم رهبري با درايت خاص و حكيمانه به موضوع حمايت از كالاي ايراني براي سال جديد پرداختند. حمايت از كالاي ايراني به مفهوم ايجاد ثبات در اقتصاد و نرخ ارز مي باشد تا توليدكنندگان قابليت پيش بيني در اقتصاد را داشته باشند. بي ثباتي اقتصاد يعني تعطيلي كارخانجات و كاهش ظرفيت بهره برداري از واحدهاي توليدي فعال كه بيكاري و نزول شاخصهاي اقتصادي را به دنبال خواهد داشت. اينها گوشه اي از اهميت حمايت از كالاي ايراني را نشان مي دهد استفاده از كالاي ايراني به اشتغال جوانان و رونق اقتصاد و معيشت مردم و غیره منجر خواهد شد.

به نظر شما چه عاملی باعث تشویق مردم به خرید کالای ایرانی می شود؟

چه بخواهيم چه نخواهيم گرايش مردم به سمت كالاهاي خارجي در كشور ما وجود دارد. براي اصلاح اين عادت ناپسند بايد دست به دست هم دهيم و از راههاي درست وارد شويم تا شاهد گرايش مردم به كالاهاي ايراني و تحقق كامل اهداف اقتصاد مقاومتي باشيم. مخاطب شعار امسال برخلاف سالهاي گذشته كه بيشتر مسئولان بودند همه احاد مردم از جمله مسئولان هستند مردم و مسئولان بايد سخنان عالمانه مقام معظم رهبري را فصل الخطاب خود قرار دهند. براي رونق اقتصادي و اشتغال جوانان و پيشرفت اقتصادي از كالاهاي ايراني استفاده كنند.

رعایت چه نکات و اقداماتی از سوی تولید کنندگان باعث اعتماد سازی نسبت به کالای ایرانی برای مردم می شود؟

توليدكنندگان بايد كالاي با كيفيت را در اختيار مردم قرار دهند. كالاي ساخت داخل بايد بادوام، مرغوب و كم هزينه و قانع كننده براي مشتري باشد درواقع كيفيت و قيمت كالاي داخلي با مصرف آن رابطه مستقيم دارد و پيش نياز خريد كالاي ايراني است. خدمات پس از فروش نيز در ترغيب مردم به خريد كالاي داخلي مؤثر است و بايد به سلايق مردم احترام قائل شد.

در زمینه تشویق سرمایه گذاران و تولیدی ها چه اقداماتی باید از سوی دولت و مجلس انجام گیرد؟

مقام معظم رهبري در ساليان گذشته بارها مسئولان را مورد خطاب قرار دادند و آنها را به حمايت از توليد داخلي توصيه كردند معظم له بر ممنوعيت ورود كالاي خارجي و مبارزه قاطع با قاچاق كالا تأكيد داشتند و در مقطعي فرمودند كه اجناس قاچاق را جلوي چشم مردم آتش بزنيد.

براي تحقق شعار امسال و ايجاد رونق اقتصادي و اشتغال بايد همه سازمانها و نهادها و شركتها به همراه مردم كامل در كنار هم باشند.

جهت اشتغال مبارزه با قاچاق كالا، تشويق سرمايه گذاران به ويژه سرمايه گذاران داخلي، ايجاد ثبات و امنيت اقتصادي، حمايتهاي تسهيلاتي از توليد كنندگان براي توليد كالاي با كيفيت ايراني و برندسازي كالاي ايراني يك اصل اساسي است.

همه قوا بايد به وظايف خود در اين زمينه عمل كنند. مجلس بايد قوانين متناسب را تصويب كند مثل قانون حمايت از رونق و كسب و كار كه در سال ٩٣ تصويب شد و همه كميسيونهاي تخصصي به ويژه كميسيون اقتصادي و كميسون ويژه حمايت از توليد ملي فعال تر عمل كنند و قوانين مزاحم و دست و پاگير را اصلاح شود و بر اجراي درست آنها نظارت دقيق داشته باشند. قوه قضائيه هم بايد امنيت سرمايه گذاري از طريق نظارت قضايي فراهم كند و با فساد و رانت و قاچاق كالا مبارزه جدي داشته باشد.

دولت هم بايد جهت تشويق سرمايه گذاران و توليدكنندگان تسهيلات با سود كم در اختيار آنان قرار دهد. بوروكراسي هاي دست و پا گير را از طريق ايجاد پنجره واحد در هر استان كاهش دهد. بايد براي تشويق توليدكنندگان در توليد كالاي صادرات محور و با كيفيت برنامه كامل داشته باشند. نظارت كامل به سيستم بانكي براي ارائه تسهيلات سرمايه در گردش كم سود را اولويت برنامه خود قرارد دهد. رسانه ملي هم مي تواند با اطلاع رساني و معرفي كالاي با كيفيت ايراني نقش اساسي را در جهت "حمايت از كالاي ايراني "داشته باشد. خلاصه اينكه تكرار شعار سال و برگزاري همايش كافي نيست مسئولان بايد به صف عمليات بپيوندند و تدابير لازم در جهت حمايت همه جانبه از توليد داخلي ايراني را در دستور كار قرار دهند.

گفتنی است همین سوالات برای شهرام غراوی نماینده شرق گلستان نیز ارسال شده است و تاکنون پاسخی از سوی نماینده دریافت نشده است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار