فرمانده هنگ مرزی اترک:

صیاد متخلف در مناطق مرزی گنبد دستگیر شد

1403-08-01 01:08:21
0
9
صیاد متخلف در مناطق مرزی گنبد دستگیر شد
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;">فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گفت: در پی کشف چهار قطعه پرنده شکارشده در منزل یکی از اهالی مناطق مرزی گنبدکاووس، صیاد متخلف دستگیر شد.</span></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از قابوس نامه، سرهنگ محمدرضا سراوانی با اعلام این خبر افزود: ماموران قضایی گروهان کرند بخش مرزی داشلی برون و در بازدید قانونی از منزل شکارچی متخلف این پرندگان را کشف و ضبط کردند.

وی تصریح: صیاد متخلف، 23 ساله و اهل روستای کرند است و پرندگان را پس از شکار به منزل انتقال داده بود که از داخل یخچال وی کشف شد.

فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک ادامه داد: ماموران علاوه بر کشف پرندگان شکارشده تعداد یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و 18 فشنگ ساچمه ای و سه دستگاه تجهیزات ماهواره نیز توقیف کردند.   

                                                                                                                     
 به گفته این مقام مسئول این پرندگان شکارشده از گونه های مختلف حفاظت شده نظیر؛ اردک، مرغ ماهی خوار و لک لک در طبیعت بودند که صید آنان به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزی پرندگان از سوی سازمان محیط زیست ممنوع اعلام شده است .

گفتنی است طبق اظهارات فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک، این شکارچی متخلف با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی و پرندگان شکارشده نیز با حکم مرجع قضایی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس تحویل داده شد.

گنبدکاووس با داشتن سه تالاب بین المللی که محل فرود پرندگان مهاجر است و نیز 350 هزار هکتار مرتع دارد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار