استاندار گلستان:

مدیران شخصا موضوعات کاری را از تهران پیگیر باشند/ مدیر هواشناسی گلستان تا گرفتن پاسخ مناسب از سازمان برنامه و بودجه به استان بازنگردد

1403-07-01 10:07:30
0
35
مدیران شخصا موضوعات کاری را از تهران پیگیر باشند/ مدیر هواشناسی گلستان تا گرفتن پاسخ مناسب از سازمان برنامه و بودجه به استان بازنگردد
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">استاندار گلستان گفت: مدیران استان باید برای پیگیری موضوعات شخصا به وزارتخانه یا سازمان برنامه و بودجه حضور یابند و پیگیر اعتبار یا امکانات برای استان باشند.</span></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از فارس، به نقل از فارس ، سید مناف هاشمی در جمع مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: مدیران پس از استاندار باید پیگیر امور باشند و موضوعات را شخصا از مرکز پیگیری کنند، بنده نیز آماده هستم هر مکاتبه‌ای را پس از تایید معاونینم برای پیگیری، تایید و امضا کنم.

وی تاکید کرد: این پیگیری‌ها تاکنون در حوزه‌های اعتباری، تسهیلاتی، بودجه‌ای و حتی سرمایه‌‌گذاری در استان پاسخ داده و طبیعی است که در حوزه‌های دیگر نیز جواب مناسبی خواهید گرفت.

هاشمی با اشاره به گزارش مدیر کل هواشناسی استان در زمینه قول معاون وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص 18 میلیارد تومان برای رادارهای هواشناسی، خطاب به وی اضافه کرد: تاکنون چند بار برای پیگیری این موضوع به سازمان برنامه و بودجه کشور مراجعه کرده‌اید و این موضوع را پیگیری کرده‌اید، این قول متعلق به معاون وزیر و رئیس این سازمان است و تنها خودش می‌تواند آن را لغو کند.

وی پس از دریافت پاسخ مدیر کل هواشناسی استان مبنی بر پیگیری موضوع از سمت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد: سپردن و ختم همه پیگیری‌ها به رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی در استان با توجه به حجم کارها صحیح نیست و به نتیجه نخواهد رسید، بلکه باید مدیر دستگاه استانی تا حصول نتیجه موضوع را شخصا از تهران پیگیری کند و تا کار انجام نشد به استان برنگردد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: در بخش پیگیری‌ها و چانه‌زنی‌ها نه تنها در حوزه مدیرت بحران بلکه در همه بخش‌ها ضعیف هستیم که این موضوع ایجاب می‌کند، همه پیگیر موضوعات حوزه کاری خود باشند و مطمئن باشید هر جا پیگیری باشد به نتیجه می‌رسید.

هاشمی ادامه داد: در بخش مدیریت بحران باید خودمان را قوی کنیم تا دغدغه بحران وجود نداشته باشد، وگرنه تکرار مشکلات پیشین حتمی است و کار به گونه‌ای پیش می‌رود که حادثه به وجود می‌آید ومردم از ترس رهسپار خیابان‌ها شده و می‌گویند دولت به کمک ما نمی‌آید.

وی تصریح کرد: این روال معمول غلطی است که پس از حادثه جلسات مدیریت بحران تشکیل شود و همین موضوع موجب اختلال در تصممیاتی می‌شود که باید در این حوزه گرفته شود.

*تصمیمات مدیریت باید نباید نادیده گرفته شود/ همه با هم با بحران طبیعی مبارزه کنیم

هاشمی متذکر شد: ضعف بزرگ دیگری که در کشور در حوزه مدیریت بحران وجود دارد آن است که تصمیماتی را برای بخش‌هایی از کشور می‌گیریم اما بدان عمل نمی‌کنیم و اعتبارات مختص آن را در جای دیگر مصرف می‌کنیم که روند درستی نیست و موجب می‌شود برخی تصور کنند که برنامه‌ای در این بخش وجود ندارد.

وی یادآور شد: من همیشه راجع به جلسه مدیریت بحران این حس را دارم، که فکر می‌کنم هر لحظه ممکن است ما به سرنوشت استان‌هایی دچار شویم که دچار حادثه شده‌اند و همین نگاه هم ایجاب می‌کند که همیشه از آمادگی کامل برخوردار و به افزایش توانمندی دستگاه‌ها در این بخش توجه کنیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: آمادگی در حوزه مدیریت بحران از معبر آموزش، برنامه‌ریزی، تقویت امکانات و فرهنگ‌سازی قالب دستیابی است تا کمترین خسارت را در این بخش محتمل شویم.

هاشمی با اشاره به حادثه‌خیزی استان بر حسب تجربه تاریخی عنوان کرد: با توجه به سابقه تاریخی وقوع سیلاب، زلزله و حریق در استان، نقاط حادثه‌خیر استان مشخص است و بر این اساس باید به شکل جدی فکر کنیم و وظایف خود برای تغییر شرایط انجام دهیم.

تصریح کرد: باید کاری کرد که ظرفیت موجود همین جلسه که بیش از 100 ظرفیت مدیریتی است بهره برد و به شکل اصولی با بحران مبارزه کنیم و برای به ثمر نشستن برنامه‌ دستگاه‌ها در بخش مدیریت بحران انتظار دارم که به شکل جدی پیگیر امور باشید.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار