غراوی:

روشن شدن دوربین نظارتی مجلس بر گرانی احتمالی بلیت های نوروزی / بساط دلالی و بازار سیاه برچیده می شود

1403-07-01 01:07:18
0
38
روشن شدن دوربین نظارتی مجلس بر گرانی احتمالی بلیت های نوروزی / بساط دلالی و بازار سیاه برچیده می شود
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">عضو کمیسیون عمران مجلس، از تشدید نظارت مجلس برای پایان دادن به بازار سیاه فروش بلیت در ایام منتهی به سال خبر داد و گفت: با اتخاذ تدابیر مناسب و برگزاری نشست های منسجم از رشد بی ضابطه نرخ حمل و نقل عمومی ممانعت به عمل خواهد آمد.</span></p>

شهرام کوسه غراوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ایجاد بازار سیاه بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار هر ساله در ایام منتهی به سال، گفت: با اتخاذ تدابیر مناسب و برگزاری نشست های منسجم از رشد بی ضابطه نرخ حمل و نقل عمومی ممانعت به عمل خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس به موضوع گرانی بی ضابطه نرخ حمل و نقل عمومی در مناسبت های مختلف حساس بوده و با آن برخورد خواهد کرد، افزود: هیچ دستورالعمل قانونی مبنی بر مجاز بودن ایرلاین ها و پایانه های مسافربری برای افزایش نرخ بلیت ها در ایام منتهی به سال وجود ندارد.

نظارت دقیق دست دلالان از دخالت در بازار را کوتاه خواهد کرد

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بهترین زمان ممانعت از ایجاد بازار سیاه بلیت ایام نوروز اکنون است، تصریح کرد: اگر دلالان شاهد نظارت های دقیق مسئولان از اکنون بر بازار بلیت های نوروزی باشند به طور حتم دخالت های خود را در این بازار کاهش خواهند داد.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس با درخواست ارایه گزارش های منسجم از شقوق مختلف حمل و نقل نرخ های بلیت آن ها را در روزهای مختلف رصد می کند، گفت: کنترل های مداوم و نظارت های دقیق از ورود دلالان به بازار بلیت ایام منتهی به سال می کاهد.

گرانی بلیت قطار با دخالت دلالان محتمل تر از سایر شقوق حمل و نقل است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه احتمال گرانی بلیت قطار در بین سایر شقوق حمل و نقل در ایام منتهی به سال محتمل تر است، افزود: با توجه به گران تر بودن بلیت هواپیما به نسبت سایر شقوق حمل و نقل و همچنین ایمن تر بودن حمل و نقل با قطار اقبال مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل ریلی بیشتر است که این موضوع خود ورود بیشتر دلالان به نرخ گذاری های سلیقه ای در این حوزه را توجیه می کند.

کوسه غراوی ادامه داد: با توجه به احتمال ورود دلالان در حوزه قیمت گذاری نرخ بلیت قطار باید نظارت های بیشتری بر این حوزه نیز اعمال شود تا حتی یک ریال هم از نرخ های مصوب در فروش های بلیت نوروزی تجاوز نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن از اکنون که دو ماه به پایان سال و آغاز سفرهای نوروزی باقی مانده برنامه ریزی برای جمع کردن بساط دلالی در فروش بلیت های ایام منتهی به سال را در دستور کار خود قرار می دهد./

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار