جانشین مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

20 میلیارد ریال برای پایگاه‎های چندمنظوره گلستان هزینه شد

1403-06-26 08:06:30
0
96

جانشین مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تاکنون برای ساخت و تجهیز پایگاه‎های چندمنظوره مدیریت بحران استان بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

به گزارش کلاله خبر،صادقعلی مقدم در نشست با دبیران مدیریت بحران استان اظهار داشت: مساحت هر کدام از این پایگاه‎های بحران بالغ بر هزار و 400 متر بوده که مجموعا با اعتباری قریب به 17 میلیارد ریال احداث شده است.

5/3 میلیارد ریال هزینه برای تجهیز مرحله اول پایگاه‎های چندمنظوره

وی تصریح کرد: تجهیز مرحله اول مجموع این پایگاه‎ها بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه داشته است.

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: برخی از این تجهیزات شامل موتور پمپ‎های آب کف‎کش و لجن‎کش دو اینچی، موتور پمپ آب، اره‎های بنزینی چوب و بتن و پمپ‎های آبکش و گلکش سیار است.

مقدم یادآور شد: جرثقیل زنجیری، موتور برق 6.8 کیلوواتی، چادرهای برزنتی گروهی اسکلتی و سبک، مجموع کامل هوابرش، کپسول‎های اطفای حریق و شیلنگ‎های برزنتی از دیگر وسایلی است که برای این پایگاه‎ها تهیه و تحویل این شهرستان‎ها شده است.

احداث پایگاه‎های چندمنظوره در مراوه‎تپه، گالیکش، آق‎قلا و کلاله

وی تصریح کرد: این پایگاه‎های چندمنظوره در شهرستان‎های مراوه‎تپه، گالیکش، آق‎قلا و کلاله با هدف ارتقای توانمندی در مرحله مقابله، احداث و راه‎اندازی شده است.

جانشین مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به نوع کاربری این پایگاه‎ها خاطرنشان کرد: هر پایگاه شامل یک سوله است که در حالت عادی می‎تواند به عنوان یک سالن ورزشی و یا محل استقرار تجهیزات مدیریت بحران مورد استفاده قرار گیرد.

پایگاه‎های چندمنظوره در شهرستان‎های دیگر گلستان راه‎اندازی می‎شود

مقدم ادامه داد: در زمان بحران نیز از این پایگاه‎ها می‎توان به عنوان محلی برای استقرار و اسکان آسیب‎دیدگان، انباشت امکانات مورد نیاز مردم در زمان بحران و پشتیبانی عملیات مقابله سود برد.

وی با اشاره به اهمیت کاربری این پایگاه چندمنظوره به ویژه در زمان وقوع بلایای طبیعی افزود: با توجه به اهمیت کارکرد این پایگاه‎ها درصدد هستیم تا در شهرستان‎های دیگر استان نیز چنین پایگاه‎هایی بنا شود./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار