در صحن علنی شورای شهر پیگیری شد؛

حکم شهردار منتخب گرگان هنوز صادر نشده است/ نزدیکی تصویب بودجه سال آتی

1403-08-05 04:08:28
0
53
حکم شهردار منتخب گرگان هنوز صادر نشده است/ نزدیکی تصویب بودجه سال آتی
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">در سی امین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان، صدور حکم شهردار منتخب شهر از سوی وزارت کشور، بررسی شد.</span></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از پاسرو؛ بیستم آذر ماه، عبدالرضا دادبود توانست از سوی شورای شهر با اختصاص 7 رای از 9 رای به عنوان شهردار گرگان انتخاب شود، پس از آن مکاتبه شورای شهر با وزارت کشور انجام شد ولی هنوز حکم وی از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

بخشی از سی امین جلسه رسمی و علنی شهر گرگان به پیگیری حکم شهردار منتخب شهر یعنی عبدالرضا دادبود اختصاص یافت.

فائزه عبدالهی، رئیس شورای شهر گرگان در این جلسه اذعان کرد: قانون صریحا اجازه داده بعد از 10 روز می توانیم اقدام کنیم ولی خواهش می کنیم از مجموعه وزارت کشور که در صدور حکم شهردار تسریع کنند.

وی افزود: تصویب بودجه سال آتی و لایحه عوارضی را در پیش داریم لذا تسریع در صدور حکم شهردار منتخب به بسیاری از فعالیت های سرعت می بخشد.

رئیس شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: شهدرار منتخب باید از سمت وزارت کشور هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود، اگر استناد به فرصت 10 روزه کنیم این بار نیز مانند شهردار انتخابی پیشین، از این مهلت عبور کرد عبور کرد لازم است دوباره مکاتبه شود، نامه مبنی بر مصوبه نیست مبنی بر تسریع امر است.

علی اصغر یوسفی، نائیب رئیس شورای شهر نیز در این باره گفت: دوره قبل که چهار ماه طول کشید نامه نگاری دوباره نداشتیم تنها پیگییری می کردیم نامه نگاری دوباره جایگاه حقوقی برای شورا ندارد.

مرتضوی، عضور دیگر شورای شهر تصریح کرد: ما در شرایط خاص هستیم باید بپذیریم در این شرایط فرمول های خاص نیز تجویز می شود شاید در قانون برای نامه نگاری ها جایگاه مشخصی متصور نباشد اما از طرف دیگر ما زمان زیادی برای تدوین و تصویب بودجه نداریم.

وی ادامه داد: اگر شهردار منتخب در بحث هایی که مربوط به تصویب بودجه است نقطه نظرات خود را داشته باشد سرنوشت کاری شهر را می تواند بهتر رقم بزند هر چه در فرآیند شهردار منتخب تسریع شود کمک قابل توجهی در تحقق بودجه سال آینده به ما خواهد کرد، از طرفی مهلت قانونی 10 روزه نیز تمام شده و این حق را برای ما ایجاد می کند که در قالب یک مطالبه از وزارت کشور درخواست داشته باشیم.

یوسفی در پاسخ گفت: سرپرست شهرداری تا زمانی که شهردار محترم حکمش را از وزیر دریافت کند بحث تصویب بودجه را پیگیر هستند، نامه نگاری به وزارت کشور باید استناد قانونی داشته باشد.

عبدالهی در پاسخ تصریح کرد: اگر مهلت 10 روز را محاسبه می کردیم باید امروز شهردار را معارفه می کردیم اما ما تعامل قانونی را لحاظ می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیستم تا کنون از نظر زمانبندی نمی توانیم بگوییم زمان زیادی گذشته است اما با تمام این احوال لازم است پاسخ دریافت کنیم، مکاتبه ما مبنی بر تسریع در امر است.

ناصر گرزین از اعضای دیگر شورا نیز ابراز کرد: تمام اعضا بنا بر حق نمایندگی که از مردم دارند این حق را دارند که موضوعات شورایی را پیگیری کنند.

گرزین گفت: کار اداری با کار قانونی متفاوت است پیگیری این امر ایرادی ندارد هیچ جای قانونی نگفته است در پیرو نامه اداری نامه دیگری زده نشود.

وی تصریح کرد: در ماده 6 قانون، دوازده وظیفه برای رئیس شورای شهر ذکر شده که یکی از آنان پیگیری مصوبات است و به نظر من هیچ خلا قانونی وجود ندارد باید زودتر تعیین تکلیف شود تا شهرداری به سامان برسد.

انتهای پیام/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار