بمناسبت هفته بسیج کلینیک دندانپزشکی سیار در کلاله فعال شد:

مراجعه بیش از 6 هزار نفر به کلینیک دندان پزشکی/ نبود نیروی کافی دغدغه کلینیک دندان پزشکی کلاله

1403-07-01 07:07:27
0
43
مراجعه بیش از 6 هزار نفر به کلینیک دندان پزشکی/ نبود نیروی کافی دغدغه کلینیک دندان پزشکی کلاله
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong><span style="font-size: 8pt;">مسئول کلینیک دندانپزشکی کلاله گفت: طی ۸ ماه گذشته بیش از ۶ هزار نفر به کلینیک مستقر در شبکه مراجعه کرده اند که از این تعداد بیش از ۳۸۵۰ نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کرده اند.</span></strong></span></p>

به گزارش کلاله خبر، دکتر مهیار کلوی رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله در حاشیه خدمات رسانی کلینیک سیار دندان پزشکی به مردم روستاها، گفت: باتوجه به وجود مشکلات، در حوزه بهداشت دهان ودندان در مناطق روستایی محروم؛ کلینیک سیار دندانپزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، در طول هفته بسیج در روستای قرانکی جنگل بخش پیشکمر کلاله مستقر می شود تا دندانپزشک اعزامی با تجهیزات کامل به اهالی۱۵روستای منطقه که حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند؛ ارائه خدمت کند.

دکتر رشید اتا مسئول کلینیک دندانپزشکی کلاله هم گفت: اهمیت بهداشت دهان و دندان مردم در ارتقای سلامتی می طلبد که این گونه خدمات توسعه پیدا کند .

وی اعلام کرد: طی ۸ ماه گذشته بیش از ۶ هزار نفر به کلینیک مستقر در شبکه مراجعه کرده اند که از این تعداد بیش از ۳۸۵۰ نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کرده اند.

دکتر اتا گفت: کلینیک مستقر درشهرستان کلاله با دو دندانپزشک و یک نفر دستیار طی روزهای هفته به اهالی شهرستانهای کلاله، مراوه تپه و حتی گاها گالیکش ارائه خدمت می کند که این موضوع برای مراجعین مشکل آفرین است.

وی در پایان مهمترین مشکل را کمبود نیروی انسانی دانست و تاکید کرد: باتوجه به ضرورت توجه به بهداشت دهان و دندان و همچنین رسیدگی به مشکلات جمعیت کثیر منطقه برای پیشگیری از بیماریهای دیگر، تامین نیروی انسانی در این بخش از سوی دانشگاه علوم پزشکی ضروری است.

عبدالخلیل تاقانی دهیار روستای قرانکی جنگل در گفتگویی اظهار داشت: در صورت تامین نیروی انسانی، خیرین منطقه آماده تهیه یونیت دندانپزشکی و تجهیزات کامل آنرا دارند.

گفتنی است؛ روستای قرانکی جنگل در ۴۷ کیلومتری مرکز شهرستان در بخش پیشکمر قرار دارد.

{gallery}shahrestan/behdasht/gheranki{/gallery}

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار