12 فروردین 92 آغاز اعزام بیش از 5 هزار عمره‎گزار گلستانی

1403-08-01 03:08:45
0
5

مدیر حج و زیارت استان گلستان از اعزام 5 هزار و 220 زائر و عوامل کارگزار گلستانی عمره مفرده از استان خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،مهدی شیخی بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش عمره‎گزاران در شبستان امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: مرحله نخست در قالب 36 گروه و 18 پرواز از مبدا گرگان به مقصد فرودگاه مدینه اعزام می‎شوند.

وی در خصوص گروه دوم اعزامی به عمره مفرده بیان داشت: سهمیه گروه دوم عمره مفرده دهه فجر اعلام می شود و متعاقبا از ظرفیت‎هایی که در لیست انتظار بودند و اولویت‎های بعدی به تناسب آماری که وجود دارد از زائران ثبت‎نام خواهیم کرد.

مدیر حج و زیارت گلستان در خصوص اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: آموزش، بالا بردن دانایی، تبدیل علم‎الیقین‎ها به عین‎الیقین و توانمند کردن زائران از جمله اهداف این همایش است که معتقدیم هر چه سطح آموزشی عمره‎گذاران افزایش پیدا کند با مخاطرات کمتری مواجه خواهند شد.

شیخی با اشاره به اینکه آموزش‎های زائران در دو جلسه برای کاروان‎ها انجام می‎شود یادآور شد: جلسه سوم به صورت همایش متمرکز شهرستان به شهرستان برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر شش همایش در شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس، کلاله، علی‎آبادکتول و بندرترکمن پیش‎بینی شده است که امروز شاهد برگزاری این همایش در گرگان بودیم.

مدیر حج و زیارت گلستان متذکر شد: اگر زائران حقوق شهروندی خویش را به یاد داشته باشند و به حساسیت‎های کشور میزبان آشنا شوند گرفتاری کمتری برای آنها به وجود می‎آید و تلاطمات روحی نخواهند داشت.

شیخی بیان داشت: توصیه حج و زیارت به مردم شریف استان این است که هر نوع سفر زیارتی از جمله حج، عمره، سوریه و عتبات عالیات را با دفاتر حج و زیارت هماهنگ کنند چه بسا سفر با گروه‎های غیرمجاز علاوه بر آبرو، مال، جان و سلامتی افراد را نیز به مخاطره می‎اندازد.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش فیش‎های حج غیرقانونی است یادآور شد: هر نوع نقل و انتقال سند حج باید از طریق دفاتر کارگزاری صورت پذیرد و زائران به هیچ گروه غیرمجازی اعتماد نکنند.

مدیر حج و زیارت گلستان اذعان داشت: معتمدین بی‎شک منشاء خیرات بسیاری برای دیگران بوده و در این میان خود را از یاد برده‎اند بنابراین لازم است کمی بیشتر به اعمال خویش بیندیشیم و کارنامه عاقبت‎مان را از زشتی‎ها پاک کنیم./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار