رجبی با پیشنهاد تصویب یک فوریتی طرح تعیین و تکلیف وضعیت بهورزان:

شغل بهورزان باید جزء مشاغل سخت به شمار آید

1403-07-28 03:07:50
0
61

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح تعیین و تکلیف وضعیت بهورزان بار مالی زیادی برای دولت به همراه نخواهد داشت، گفت: این افراد در معرض بیماری قرار دارند و شغل آنها جزء مشاغل سخت محسوب نمی شود.

 

به گزارش کلاله خبر،عبدالکریم رجبی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در پیشنهاد تصویب یک فوریتی طرح تعیین و تکلیف وضعیت بهورزان افزود: بهورزان در واقع اولین نیروهای زحمت کش حوزه سلامت هستند،تیم بهداشتی و درمانی کشور خط مقدم در حوزه بهداشت و درمان و از مهمترین عناصر حلقه سیستم ارجاع بهداشت و درمان کشور را شامل می شوند.

نماینده مردم کلاله در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهورزان با سخت ترین شرایط و در محروم ترین نقاط روستایی کشور، در زمینه بهداشت خدمت رسانی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بهداشت عمومی روستاها و پیشگیری از بیماری مشترک انسان و دام و بررسی وضعیت بهداشتی واحدهای تولیدی غذایی روستاها از وظایف بهورزان است افزود: این افراد در برخی زمان ها مجبور می شوند که چندین روستا را از نظر بهداشتی خدمت رسانی کنند که در این حالت فاصله روستاها را در شرایط سخت طی کنند.

رجبی با تأکید بر اینکه به ورزان از لحاظ شغلی در معرض خطر انواع بیماری ها هستند، گفت: این مسائل باعث شده این طرح مطرح شده اما تا کنون شغل اینها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مطرح نشده است و این افراد برای بهورز شدن ۲ سال اموزش می بینند اما این ۲ سال نه به عنوان مقطع تحصیلی حساب می شود و نه جزء سنوات خدمت در بازنشستگی محاسبه می شود.

وی عنوان کرد: ما در این طرح پیشنهاد کردیم این ۲ سال آموزش جز اضافه خدمت و جز سنوات بازنشستگی محاسبه شود و بتوانند امکان ادامه تحصیل داشته باشند.

رجبی با تأکید بر اینکه طرح مذکور بار مالی کمی دارد گفت: اگر طرح تصویب شود از سال آینده اجرا می شود و بار مالی آن به تدریج انجام می گیرد و هزینه زیادی برای دولت ندارد چرا که بهورزان یک جا بازنشسته خواند شد و ممکن است ۲ الی ۵ درصد آنها به درجه بازنشستگی برسند./خانه ملت

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار