تصاویری فوق تصور از سریعترین هواپیمای جهان | سریع و خشن

1403-08-01 09:08:23
0
11
تصاویری فوق تصور از سریعترین هواپیمای جهان | سریع و خشن
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong><span style="font-size: 8pt;">سازمان آژانس هوافضای آمریکا (ناسا) در روزهای اخیر نخستین فیلم&nbsp;موجود از سریعترین هواپیمای جهان&nbsp;را منتشر کرده است.&nbsp;این هواپیما بلک برد اس آر - ۷۱ (Blackbird SR-۷۱) نام دارد و در دهه ۱۹۶۰ بر اساس یک طرح محرمانه مربوط به&nbsp;دهه ۱۹۵۰ ساخته شده است.</span></strong></span></p>

 سازمان آژانس هوافضای آمریکا (ناسا) در روزهای اخیر نخستین فیلم موجود از سریعترین هواپیمای جهان را منتشر کرده است. این هواپیما بلک برد اس آر - ۷۱ (Blackbird SR-۷۱) نام دارد و در دهه ۱۹۶۰ بر اساس یک طرح محرمانه مربوط به دهه ۱۹۵۰ ساخته شده است. حداکثر سرعت این هواپیمای دو نفره ۳۵۴۰ کیلومتر در ساعت می باشد و تا حداکثر ارتفاع تقریبا ۲۶۰۰۰ متر بالا می رود. همچنین این هواپیما می تواند با حداکثر سرعت و بدون توقف، به مدت بیش از یک ساعت پرواز کند.

بلک برد اس آر - ۷۱ توسط شرکت لوکهید مارتین آمریکا ساخته شده و از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۸ مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت تنها ۳۲ نمونه از این هواپیماهای فوق العاده سریع را تولید نموده و امروزه می خواهد نمونه ای سریعتر را با نام اس آر ۷۲ بسازد. این شرکت آمریکایی ادعا می کند که نمونه ی جدید سرعتی برابر ۶۱۷۳ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت و با استفاده از برنامه توسعه پیشرفته لاکهید به بهترین شکل و با بی نقص ترین طراحی ساخته خواهد شد.

درست است که این هواپیماها در فعالیت های شناسایی و عملیاتی کاربرد دارند اما این پیشرفت در فناوری آنها می تواند آغازگر تحولی در صنعت حمل و نقل هوایی نیز باشد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار